עדכונים מהחזית

  • כבר מרגישים את החורף באוויר. ז”א, בשבת האחרונה היה ממש חם וכבר יותר משבועיים לא ירד גשם רציני (למרות שמחוץ לחלון של המשרד עושים ניקיון שנתי לבניין ולפעמים זה נראה כאילו יורד גשם), אבל יש ערפל בכבישים בלילה ודי קריר, אז לפחות זה מרגיש כמו חורף.
  • גוגל עושים זאת שוב.

    כן, הם לא מרושעים אבל הם בכל זאת עוקבים אחריכם. פרטים ואיך מתגברים על זה, בבלוג של Peter.
  • שמתי לב לקטע הזה של גוגל פעם ראשונה כשהסתכלתי מקרוב על ה-JavaScript שסלאשדוט מריצים. מסתבר שלסלאשדוט יש תסריט פרסומות שרץ אצלם על העמודים – ולא מדובר בפרסומות הפלאש הגדולות מתחת למאמרים. אם מסתכלים בקוד המקור של עמוד מאמר, רואים שיש שם שני divים לפרסומות (שמסומנים כך בהערה): ad1 ו- ad6. מיקום מספר “6” (למה לא 2?) הוא פרסומת הפלאש הגדולה מתחת למאמר. מיקום “1” משמש לפרסומת צפה (floaty) שמוצגת על ידי תסריט הנטען מאתר בשם falkag.net. התסריט משתמש ב-obfuscation די משעשע, אבל לא נורא קשה, ומסקירה ראשונית הוא די מעניין (השקעתי רק כמה שעות כדי לפענח את הקוד,ויש לי בערך שליש מהקוד מפוענח ומתועד). הפרסומת הצפה עצמה מוצגת לעיתים מאוד נדירות: אני ראיתי אותה עד היום פעמיים, ואם לא שמים אליה לב היא נעלמת תוך כחצי דקה – זו הסיבה שלא הצלחתי לתפוס תמונה מסך שלה: עד שהתאוששתי מהשוק שיש פרסומת צפה בלסאשדוט, והעלתי את תוכנת צילום המסך, הפרסומת נעלמה כבר.
  • יצא מוזילה 1.5. אני עדיין לא מעדכן כי אני משתמש בלינוקס. אני חושב שהגרסה החדשה של מוזילה חשובה מאוד לאנשים שעדיין משתמש בחלונות, מכיוון שהוא מכיל מערכת עדכון אוטומטית עדיפה. בלינוקס מערכת העדכונים של ההפצה דואגת לעדכוני אבטחה ולכן לא צריך לדאוג. חוץ מזה,1.5 לא מביא שום שיפור מדהים. יש תמיכה יותר טובה בהרחבות וכל מיני דברים מ-CSS3, אבל עוד אין הרחבות שתומכות בו, ואף אחד לא משתמש ב-CSS3 ברשת. הדבר היחיד שאולי שווה בשבילו להתקין את הגרסה החדשה זו התמיכה ב-SVG, אבל גם זה לא נמצא עדיין בשימוש נרחב באינטרנט, בניגוד ל-PNG לדוגמה שכן אבל מוזילה לא תומך בו.
    באותו נושא – sessionsaver אכן מציל חיים – התרסק לי השוא”ש באמצע כתיבת המאמר הזה, ו-sessionsaver שחזר את הכל כולל את הטקסט שעוד לא שמרתי 🙂

Leave a Reply