המנכ”ל לא מכריח אף אחד באופן אישי.. טוב – באקטקום כנראה שכן, אמיר פילבצקי הוא די “Hands on” ;-). המדיניות של אקטקום, כמו של רוב ספקי האינטרנט בארץ היא להשתמש בחייגן על חיבורי כבלים אחרת יש להם בעיה של accountability לשימוש. באקטקום זה יותר חיוני מאצל ספקי שרות אחרים, מכיוון שיש להם מערכת שמנטרת את השימוש באינטרנט של הלקוחות על מנת לא לתת את המחיר הרגיל שלהם (שהוא כן די נמוך – בהשוואה לעלויות של אחזקת חיבור אינטרנט לעולם) ללקוחות שצריכת רוחב הפס שלהם מוגזמת – כמו אנשים שמורידים מספר סרטים באורך מלא ביום. מעל 25 GB לחודש הם דורשים תוספת תשלום, וזה לדעתי מוצדק לחלוטין! הבעיה היא שאין דרך (פשוטה) לבדוק את השימוש בקו של לקוחות DHCP על כבלים, ולכן אקטקום מניחים שמי שדורש DHCP הולך לעשות שימוש מוגזם ברוחב הפס של ספק האינטרנט ולכן דורשים את התשלום הנוסף בכל לקוחות ה-DHCP.

אני אזכיר לך שרוב ספקי האינטרנט בארץ בכלל לא מוכנים לתת שירות DHCP על כבלים – עם או בלי תוספת תשלום. בקשר למחיר טוב – אקטקום אף פעם לא הציעו “מחיר טוב בהשוואה לחבילה דומה בבזק בינלאומי או נטוויז’ן” ואני לא חושב שהם צריכים לעשות זאת – אין שום דרך לחברת אינטנרט להיום רווחית במחיר של 30 ש”ח לחודש לחיבור פס רחב, וזו עובדה שנטוויז’ן כמו גם אינטרנט זהב מעולם לא היו חברות רווחיות.