בטא ראשונה ל-KDE 4

פרוייקט KDE הודיע על שחרור גרסת בטא ראשונה של סביבת שולחן העבודה הבאה שלהם – גרסה 4. כמו כל פרויקט תוכנה שמכבד את עצמו, גם לגרסאת הבטא הראשונה של KDE 4 יש שם קוד: Cnuth.
זו בדיחה פנימית ואני אשאיר את זה בתור תרגיל לקורא להבין על מה.

KDE היתה סביבת העבודה המועדפת עלי עד לפני שנה בערך. השינוי היה שהתחלתי להשתמש במערכת הפעלה שהגיעה עם GNOME כברירת מחדל – פדורה, שולחן העבודה של GNOME שהגיע עם גרסה 6 של פדורה היה מאוד מוצלח (ובכמה דברים אפילו טוב משל KDE)
וגרסת ה-KDE שפדורה הפיצה בזמנו היתה די מחורבנת. תוסיפו לזה את העובדה ש-KDE די לא התקדמה בשנתיים האחרונות – הם היו עסוקים בעיקר בתכנונים לקראת גרסה 4 והיה ברור שלא יקרה שום דבר מעניין עד אז.

גרסת הבטא החדשה לא משנה את זה עדיין – יכול להיות שאני אתקין בשביל לשחק ולדווח על באגים, אבל עקב כך שהבטא עדיין לא כולל את התכונה שאני הכי מחכה לה ב-KDE החדש (חוץ מתוכנת דואר נורמלית שהפנמתי כבר שאני לא הולך לקבל): Plasma.

פלאזמה עדיין לא מוכנה לעולם האמיתי, כך מספרים לי, וגם KWin – מנהל החלונות של KDE שתמיד היה יותר מוצלח מהמתחרה מבית GNOME – עדיין לא ברמה מספיק גבוהה לדעתי. אני מאמין שהם יגיעו די מהר למה שאני מצפה, אבל נראה לי שאחכה לבטא הבא.

Leave a Reply