אני צריך טלפון חדש

הטלפון הראשי שלי היום הוא נוקיה 6600 שלא היה חדש כשקיבלתי אותו והיום הוא בן שנתיים וחצי, שזה גיל מכובד לכל הדעות לטלפון מודרני. כתוצאה מכך, הוא כבר לא משמש אותי באותה יעילות כמו בעבר. מעבר לכך שהממשק כבר די איטי והבטריה לא מחזיקה מעמד מספיק זמן (שני סממנים לטלפון ישן), הצרכים שלי גדלו ואני רוצה יותר: אני רוצה יותר דואר אלקטרוני (הודעה של 1 MB מכניעה לחלוטין את הטלפון) ואני רוצה תמיכה בקבצים מצורפים, אני רוצה יותר web בטלפון (ולא דרך האופרה מיני), ואני רוצה יותר קבצים ומוזיקה.

אין ברירה אלא לרכוש טלפון חדש, אבל איזה ?

הדרישות שלי הן די מורכבות – ודיבור בטלפון הוא משני ביותר. דבר ראשון הכי חשוב:

  • אני רוצה להיות יכול להריץ תוכנות צד שלישי על הטלפון, ולא רק משחקי Java מטופשים (אני בהחלט שומר לעצמי את הזכות להתקין משחקי Java מטופשים, אבל אני רוצה עוד דברים).

מה שאומר שאני צריך טלפון שמתבסס על מערכת הפעלה סטנדרטית עם הרבה ישומים זמינים. זה פוסל הרבה זבל שיש היום בשוק (כל מיני דברים של סמסונג, LG או מטורולה – שזה טוב, כי אני שונא את הטלפונים האלה) ומשאיר לי לבחור את מערכת ההפעלה מתוך:

  • Palm
  • Linux
  • Symbian
  • Windows Smart Phone/Mobile

שזה עדיין די הרבה בחירה, אבל בואו נוסיף עוד דרישה:

  • אני רוצה רוחב פס גבוה. כיום יש לי GPRS שזה די חרה. השלב הבא זה EDGE, אבל גם עם הייתי מוכן להסתפק ב-EDGE אז הספק הסלולארי שלי (אורנג’) לא תומך בזה ואני לא הולך לעבור ספק רק כדי להשתמש בטכנולוגיה שהיא בשלבי יציאה מהשוק. אני צריך מכשיר שתומך ב-UMTS ובשאיפה ב-HSDPA.

הדרישה להלן פוסלת מייד את Linux ו-Palm כמערכות הפעלה רלוונטיות – לא בגלל שהן לא יכולות לעשות את זה, אלא רק בגלל שאין היום אף מכשיר טלפון זמין בצורה סבירה בארץ שתו שמריץ את אחת ממערכות ההפעלה האלה ותומך ב-UMTS או יותר טוב. את פאלם גם כנראה הייתי פוסל מטעם שזו מערכת הפעלה ישנה בסוף החיים שלה והגרסה הבאה המבוססת על לינוקס (עם תאימות אחורנית מלאה) מבוששת להגיע, אבל הנקודה הזאת כנראה לא רלוונטית בגלל הבעיה של רוחב הפס.

נשאר לי לבחור בין Symbian ל-Windows Mobile/Smart Phone . זו בחירה קלה, כי (א) אני אף פעם לא אהיה ממש נלהב לבחור במערכת הפעלה חלונות על פני משהו אחר (לא נותר לי אלא לצטט: “אם התשובה היא Windows, אז השאלה כנראה לא נכונה”), ו-(ב) שמעתי ביקורות די נוראיות על Windows Mobile והפעמים שיצא לי לגעת במכשיר מבוסס Windows מאוד לא התלהבתי.

אחרי שצימצמנו את הבחירה לטלפונים מבוססי Symbian1 העבודה הרבה יותר קלה. מה שאני רוצה מהטלפון שלי, בנוסף לשתי הדרישות שכבר עברנו עליהן, זה:

  • דפדפן נורמלי מובנה שיכול לגשת לרוב האתרים בקלות
  • תוכנת דואר אלקטרוני פשוטה לעבודה עם תמיכה ב-IMAP ותמיכה בקבצים מצורפים)
  • מצלמה סבירה עם תמיכה בהעלאת תמונות לשרת חיצוני
  • נגן מוזיקה עם תמיכה ב-AAC ואפשרות להוספת תמיכה ב-Ogg
  • תמיכה ברשת אלחוטית
  • תמיכה ב-bluetooth כולל A2DP
  • אפשרות לעבוד כמודם בעזרת bluetooth

אני לא מכיר ממש טלפונים של אריקסון, ולמרות שדי התרשמתי מהממשק הגרפי של טלפוני אריקסון שראיתי – הם לא היו ממש מתאימים לסוג השימוש שאני רוצה – שזה יותר בכיוון של מחשב כף יד קטן עם חיבור לרשת בכל מקום. אם מישהו מכיר טלפון של אריקסון שמתאים לסוג שימוש הזה, אני אשמח להמלצות. בכל מקרה כרגע אני מכיר שני טלפונים שהם פחות או יותר בכיוון שלי:

  • Nokia N95
  • Nokia E61i
  • היתרון של ה-N95 זה שהוא מתהדר במצלמה עם הפרדה יותר טובה (5 מגהפיקסל – כמו המצלמה הרגילה שלי, כולל זום – אם כי דיגיטלי בלבד) והוא מתאים יותר למשימה של שמיעת מוזיקה. ה-N95 גם יותר קטן מה-E61i, ויש לו מערכת הפעלה קצת יותר חדשה ו-GPS מובנה (לא בניתי על יכולת GPS, אבל אני רואה את עצמי משתמש בזה. יתכן שאפשר לחבר מקלט GPS חיצוני ל-E61i, שרציתי לקנות בכל מקרה, אבל עם ה-N95 יכול לשמש כמקלט GPS למחשב חיצוני זה יכול להיות התכונה שתגרום לי לקנות אותו). יתכן ואת ה-N95 אני אוכל לקבל בעיסקה מאורנג’ כך שאני אוכל לפרוס את התשלום על פני 36 חודש ולקבל החזרים אם אעשה שיחות מעל מכסה מסוימת, שאני עובר כיום.

    ל-E61i יש את היתרון שהוא בעל מסך יותר גדול ומקלדת מלאה ששימושית לכתיבת דואר, והוא דק בצורה משמעותית יותר מה-N95. הוא גם זול יותר (בכ-1000 ש”ח) ומכיל יותר תמיכה בתכונות “משרדיות”, כמו אפשרות לצפות במסמכי Microsoft Office, תוכנות דואר טובה יותר ויותר אפשרויות חיבור לרשת אלחוטית (אפשרויות הצפנה מעניינות שאיו לי בהן כרגע צורך). המצלמה שלו היא רק 2 MPixel.

    עכשיו אני מתלבט – מה יותר כדאי לי לקנות ? אולי כדאי לי בכלל טלפון אחר ?

  1. זה היה די משחק מכור – אני ידעתי מראש שזה מה שאני רוצה (למעט התלבטות קצרה בכיוון של Treo), וכל האמור לעיל זה רק רציונאליזציה של מה שרציתי מראש. []

4 Responses to “אני צריך טלפון חדש”

  1. ik:

    סתם משהו שתדע, גם Symbian מבוססת Windows לפי כמה אנשים שאני מכיר שמפתחים למערכת הזו…
    פרט לזה בהצלחה 🙂

  2. Guss:

    מאוד לא נראה לי. Symbian מכילה מגנונים דומים לחלונות (כולל RPC והמבנה של ספריות/כוננים), ואני לא אתפלא אם היא היתה בהתחלה מבוססת על דוס או גרסה ישנה כלשהיא של חלונות CE, אבל הפיתוח שלה אינו קשור למיקרוסופט לפחות מגרסה 1.0 (אנחנו היום בגרסה 9 ומשהו). אני לא באמת מכיר, אבל הרבה יותר סביר ש-symbian נוצרה להדמות לחלונות כדי להקל על מפתחים חדשים.

  3. Nightwish:

    Don’t buy E61. Unsuitable buttons to touch and take many place “without” benefits. I doesn’t recommend my E65(you use it in miluim) but I think for you will be good or N95 or any K-Jame or somethink like this.
    Good shopping 🙂

  4. Guss:

    תודה. שים לב שלא מדובר ב-E61 אלא ב-E61i : זה מכשיר חדש עם מערכת הפעלה Symbian 9 ואריזה חדשה. מכמה פעמים שנגעתי ב-E61 המקורי לא התרשמתי במיוחד לרעה מהמקשים שלו, אבל בכל מקרה – כמו שמקש הניווט הנוראי של ה-6130 שופר ב-6130i, אז יכול להיות שהבעיה שהיתה לך עם המקשים של ה-E61 נפתרה בדגם החדש.

Leave a Reply