שועל האש 3 – בטא 1 שוחרר לא מזמן

וחשבתי אולי לקחת אותו לנסיעת מבחן, בעיקר אחרי שקראתי את בזמן האחרון כמה בלוגים שבמדברים על ה-Firefox החדש, וספציפית על סרגל הכתובות החדש שמוצא דפים בהיסטוריה לא רק לפי התחלת ה-URL. זה אכן מגניב ושימושי, ומכיוון שאני לא מאמין גדול בסימניות השיפור בסרגל הכתובות משתלב טוב עם נוהלי העבודה שלי1. שועל האש 3 מציג הרבה שיפורים בממשק הסימניות, חלקן באופן מפתיע (אותי) שימושיות (לי):

  • כפתור “סימניה” כמו “favorite” של גוגל (כוכב צהוב) בסרגל הכתובות.Firefox 3 bookmark button
    לחיצה עליו מוסיפה סימניה מייד בלי שאלות מיותרות (לא ברור לי עדיין איפה, אבל האמת – לא אכפת לי), וכשמגיעים לעמוד שנמצא בסימניות הכפתור כבר מגיע דלוק. לחיצה על הכפתור כשהוא דלוק פותחת דיאלוג קטן שמאפשר לשנות מאפיינים של הסימניה, להוסיפ תגיות (משהו חדש) או למחוק אותה בלחיצה אחת נוספת.
  • כשמשתמשים בסרגל הכתובות למצוא דפים שביקרתי בהם, דפים מהסימניות מסומנים בצורה בולטת על ידי אותו כוכב צהוב וממיונים ראשונים. מצוין!
  • לבסוף (לפחות מבין השיפורים בסימניות שמעניינים אותי) לסרגל הסימניות נוסף תפריט Places שמכיל רשימות קצרות של דפים שביקרתי בהם, דפים ש”כיכבתי” (הוספתי כסימניה) ודפים לפי תגיות.

(כן, אני מתלהב מתגיות שזה כל כך שנה שעברה, אבל אני מרוצה מאוד מהשילוב שלהם במערכת הסימניות של הדפדפן).

חוץ מזה אין הרבה מה לספר על שוא”ש 3 – הוא אולי קצת מהיר יותר או קצת פחות מתרסק או צורך קצת פחות זכרון (עוד לא השתמשתי בו מספיק כדי להתרשם משתי הנקודות האחרונות) אבל השינוי הכי בולט הוא ה”שיפור” בממשק מנהל ההורדות:
כמו הרבה אנשים (שדיברתי איתם בנושא) מנהל ההורדות של השוא”ש הוא דבר די נוראי – עד כדי כך שאולי אפילו חלונות ההורדה של Internet Explorer יותר טובים ממנו – עובדה שיש כל כך הרבה הרחבות שמשנות את צורת העבודה של מנהל ההורדות או נפתרות ממנו לחלוטין (ע”ע Download bar). ניכר כי צוות המפתחים של שוא”ש 3 נדרש לנושא והם השקיעו בו עבודה: ה”קישורים” ל-Pause/Resume ו-Stop/Clear נעלמו ובמקומם הגיעו אייקונים קטנים (אולי קטנים מדי – קשה קצת לפגוע בהם, וגם יכולת ה-clear נעלמה: האייקון השני לאחר שהורדה הסתיימה הוא “Info” מה שמעלה את התהייה, האם בהורדה שעדיין מתרחשת לא מגיע לי Info?). אבל השיפור הכי חשוב הוא בפינה השמאלית התחתונה של החלון:

Firefox 3 download manager improvement
כן – למנהל ההורדות של Firefox 3 נוסף כפתור חיפוש. כשהמפתחים מחליטים להוסיף תיבת חיפוש למשהו, אתה יודע שהם התייאשו מלעשות סדר בממשק – וזה לא תוכן המיוצר על ידי משתמשים כמו מסמכים חס וחלילה : זו רשימה של קבצים. שהורדת. עכשיו. אבל כנראה שהשיפור הכי טוב שקרן מוזילה יכולה להציע למשתמשים בממשק ההורדה של מוצר הדגל שלהם זה יכולת חיפוש.

נו טוף.

  1. באותו הקשר של נהלי עבודה, אני רוצה לציין את ּSpeed Dial שהוא הרחבה לשוא”ש שנותנת את התכונה המוצלחת למדי של אופרה – מסך עם 9 כפתורים גדולים של אתרים חשובים. אני לא זוכר איך זה בדיוק באופרה, אבל Speed Dial נכנס גם בטאב חדש, מה שמאוד שימושי. []

Leave a Reply