יום דמוקרטיה שמח לכם, שוב

ושוב עברו עוד 4 שנים… אהם… 3 שנים… אהם שתיים וקצת.. ושוב מערכת בחירות לא ברורה. והפעם, אני מצביע בצבא מה שמונע את הדילמה הנוראית של מה לעשות בשאר יום החופש שקיבלתי אחרי ההצבעה – בצבא אין חופש, אז אני אתרוצץ בין טנקים.

מכל המון האופציות שמועמדות לפני הבוחר, לא ברור מה באמת אטרקטיבי בשבילי – זה לא שהתייאשתי מהיכולת לשים פתק בקלפי שתהיה לו משמעות אמיתית, אבל נראה לי שיותר חשוב בשלב זה לעשות הצבעה שתמנע כניסה לממשלה של ארגונים העויינים בצורה אקטיבית את דרך החיים שלי.

סדר העדיפויות שלי נראה משהו כזה:

  1. שבנימין נתניהו לא יהיה ראש ממשלה‎
  2. שש”ס לא יהיו בממשלה,‏ ובטח שלא יקבלו את תיק החינוך שהם רוצים‎
  3. שליברמן לא יהיה בממשלה

אני לא ממש רוצה להכנס לדיון ארוך על כמה ריאליות הדרישות האלה, אלא איזה פתק לשים בקלפי כדי למקסם את הסיכויים (קלושים ככל שיהיה). מה שמצטייר כרגע זה שגם ‎לבני‎‎ וגם ‎‎ברק‎‎ בהחלט רואים בסיעת “ישראל ביתינו” גדולה כשותפה פוטנציאלית לממשלה.

אז די ברור שמתוך אפשרויות ההצבעה שלי למפלגה גדולה אין לי דרך טובה למזער את הנזק. הסכנה בלהצביע למפלגה קטנה, היא שיש סיכוי שהם לא יעברו את אחוז החסימה ובכך הקול שלי ירד לטמיון – כאילו שמתי פתק לבן שזה כמו לתת את הקול שלי לש”ס.

השתעשתי ברעיון להצביע למימד – המצע שלהם מכיל הרבה דברים שהייתי רוצה שיקרו בארץ, ומספר שמות מוכרים בקהילת התוכנה החופשית בארץ התבטאו בעדם. אם כן אשים בקלפי פתק של מימד זה יהיה בעקבות פרק הטכנולוגיה במצע שלהם, אבל עדיין לא ברור לי שהם עוברים את אחוז החסימה – המשאלים שהם מצטטים שנותנים להם 7% מבוססים על מדגמים של אוכלוסיה מאוד אוהדת (מישהו אמר בלוגרים?), ובהחלט יש מצב שיהיה פה עוד פלופ בסגנון דב חנין.

5 Responses to “יום דמוקרטיה שמח לכם, שוב”

  1. Oren:

    ילדות בקיבוץ עיוותה את דעותיך הפולטיות.

    🙂

  2. Oded:

    יפתיע אותי אם תספר לי שרשימת המטרות לעיל שונה משלך

  3. Eran:

    מה שלי נראה מוזר הוא שאתה במילואים ועדיין מעדכן את הבלוג ומגיב אצלי. זה לא כל כך מסתדר לי עדיין.

    בכל מקרה, אני לא מאמין ב”אל תצביעו למפלגות קטנות” ו”הקול שלך ילך לפח”. כן, המפלגה שהצבעתי בעדה לא עברה את אחוז החסימה. זאת הייתה תוצאה אפשרית שהייתי מוכן להסתכן בה.

    אבל מהכל, אני חושב שהדבר הכי חשוב שהיה צריך לעשות בשביל למנוע את הבעיות העיקריות שלי (אחת מהגדולה היא המפלגות החרדיות) היא פשוט לגרום לאנשים להצביע. לא משנה למה או למי, שיצביעו. ואני חושב שגרמתי לשניים אם לא לשלושה אנשים להצביע ובזה אני כן גאה.

  4. Oded:

    א. זה שאני במילואים לא אומר שאני יכול להתנתק מהאינטרנט 🙂
    ב. בסופו של דבר הצבעתי למימד שלא עברה את אחוז החסימה. אגב דיברתי עם מישהו במחלקה שאמר שהיה גם הוא מצביע למימד לולא היה לו ברור שהם לא יעברו את אחוז החסימה. כנראה שזו הבעיה – כולם חושבים ככה ולכן הם לא עברו את אחוז החסימה.
    ג. אני לא הצלחתי לשכנע בחור במחלקה שלא להצביע עם פתק לבן.
    ד. סתם לשכנע אנשים להצביע זה תמיד רעיון טוב כי זה מחזק את המפלגות החילוניות/ציוניות יותר מאשר כל דבר אחר, אבל זה לא יחזק את מימד מספיק בשביל לעבור את אחוז החסימה.

  5. Eran:

    זה הפרדוקס. זאת נבואה שמגשימה את עצמה.

Leave a Reply