הכי מקלדת בשבילי

מי שעיין בתמונות שהעליתי לאתר לאלבום מרץ 2009, אולי שם לב לתמונות של שולחן העבודה שלי במשרד ולמקלדת המאוד שחורה שמונחת שם. כן, אני מחריש אותה מאז מרץ שאז הפתיע אותי אדם (או בכינוי הנוכחי – “הבוס”) אם האביזר האופנתי הנ”ל1:

My main tool

זוהי Das Keyboard שמה שיש בה, זה מה שאין בה – שזה הדפסת סימנים על המקשים. מעבר לזה, המקלדת הזאת באמת מאוד מיוחדת: אין בה שום דבר מיוחד – אין מקשי מדיה מטופשים, היא לא אלחוטית, אין גלגלות או כדור עקיבה, לא צריך תוכנה מיוחדת ובטח שאין לה מסכי LED קטנים.

ל-Das Keyboard יש 104 מקשים סטנדרטיים – וכשאני אומר סטנדרטיים אני מתכוון לתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת: מתחת לכל אחד מהם יושב מתג-מיקרו שמשמיע קליק מאוד מספק כשלוחצים עליו 🙂 . להקליד על המקלדת הזאת זה פשוט תענוג וקשה מאוד לחזור למקלדות שולחניות ב-50 ש”ח אחר כך.

חוץ מזה יש למקלדת כבל מאוד ארוך ושני שקעי USB בצד, וזהו2. כל מה שמקבלים תמורת המחיר (המאוד גבוה) זה הרבה פלסטיק איכותי וקצת גימיק.

אחרי שאני חי איתה כשלושה חודשים אני חייב לציין שגם למישהו שדי מוכשר בהקלדה עיוורת (יש לי הרבה שנים של אימונים), לוקח זמן להתרגל להקליד בצורה עיוורת לגמרי: גם אם אתם מסתכלים על המסך בזמן הקלדה, זה שיש סימנים על המקלדת מאוד עוזר לכוון את האצבעות. כשאין את הקביים האלה, קשה מאוד לראות את המקשים מזווית העין כדי לפגוע בהם (וזה לא עוזר שהם בצבע שחור על רקע שחור).

עדכון: הנה עוד כמה תמונות יותר טובות.

IMG_0384
IMG_0385
IMG_0386
  1. מה, שחור זה תמיד באופנה []
  2. המקלדת גם מאוד כבדה יחסית – היא לא אמורה לזוז לכל הכיוונים כשמקלידים עליה ולכן יש לה גם רגלי גומי רחבות []

19 Responses to “הכי מקלדת בשבילי”

  1. Eran:

    I think it’s one of the better ideas. It’s so old school. But, if I could choose, I’d go for the G15. I think it’s even better than the new version.

  2. Eran:

    I meant G11.

  3. Oded:

    ah. the g15 looks overrated

  4. Eran:

    כשהייתי בארצות הברית אז היו במחנה מחשבים עם אובונטו כדי שהעובדים יוכלו להישאר מחוברים ולדבר עם הבית. להתקין עברית לקח שלוש שניות (להימנע מלהקליד ברוסית מדי פעם לא כל כך קל) אבל זה היה מאוד משעשע להקליד על מקלדת אנגלית לחלוטין. ומהר מאוד גיליתי שאין לי ממש בעיה. רק תן לי מקדלת ותן לי לשבת ואני לא צריך יותר מהמסך. עכשיו בהרצאות, לא רק שאני מקליד יותר מהר משהמרצה כותב, אני גם לא מסתכל על המסך, רק על הלוח.

    המקלדת הזאת נראית ממש מגניבה. כמה היא כבר עולה? 500 שקל? טוב, את ה-G11 אפשר להשיג ב-270 ואת ה-G15 ב-300 וקצת. בכל מקרה, אפשר לקבל תקריב על המקשים?

  5. Eran:

    The G15 is like the neutered yet flashy version of the G11. They learned some with the G19 and I can find it in myself to go for 12 keys instead of 18 but that one is just too expensive.

    But the intro is cool, just click Product Tour: http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/4956&cl=us,en

  6. Oded:

    אני אצלם עוד קצת ביום ראשון. ה-das די זול יחסית – הוא עולה קצת יותר ממאה דולר.

    אני לא מבין את הקונספט של “מקלדות משחקים”. אני מניח שלמקלדות משחקים צריך להיות, כמו למקלדות למקלידים מקצועיים, טווח תנועה גבוה יחסית ובנוסף יכולת להגיב למספר גבוה של מקשים בו זמנית. ה-das מגיבה ל-12 מקשים בעוד הלוגיטקים טוענים ל-3 ב-G15 ו-5 ב-G19. התאורה האחורית היא גם תכונה טובה למשחקים – נראה לי לפחות: אתה בטח רוצה לשחק בחדר חשוך יחסית.

    בנוסף כניסות ה-USB של ה-G מספקות חשמל ושל ה-das לא ממש, וזה נראה לי כמו יתרון חשוב כשאני רוצה לחבר את הדיסק הנייד שלי בלי להתכופף מתחת לשולחן. כדי לפתור את הבעיה הזאת יש לי כבל מאריך שמחובר למסך – אפשר לראות אותו פה http://geek.co.il/wp/wpg2?g2_itemId=24991 משמאל למסך השחור לפני הרמקול.

    המסך לעומת זאת נראה לי כמו משהו ממש מיותר ושמעלה באופן משמעותי את המחיר של המקלדת. אני מניח שללא המסך היית יכול לקבל מקלדת יותר איכותית בפחות כסף.

  7. Eran:

    אם ה-DAS מגיבה ל-12 בו-זמנית זה יפה אבל למה צריך כל כך הרבה בו זמנית? בשביל צירופי מקשים?

    “מקלדות משחקים”, או לפחות את סדרת ה-G, אני מחבב בגלל מקשי ה-G. זה כמו מקלדות מולטימדיה רק יותר טוב כי אפשר להקליט מאקרו וזה כמו HotKeyboard רק מוכוון חומרה, ספציפי וניתן לשים תוויות.

    אני דיי מסכים לגבי המסך. אם הייתי צריך לבחור אחת מהן עכשיו הייתי הולך על ה-G11. היא יותר זולה, יש לה יותר מקשים ויש לי תוויות בשבילה.

  8. Oded:

    צריך תגובה ל-12 מקשים בו”ז בגלל שכשאתה מקליד מספיק מהר, ובעיקר כשאתה עובד עם מקלדת איכותית בעלת טווח תנועה גדול, המקשים לא מספיקים להשתחרר לפני שהאות הבאה נלחצת.

    אני כנראה לא משחק מספיק כי אני לא מבין את הצורך במקרו. במקרה הטוב זה שימושי כדי לשים קיצורי מקשים (כמו CTRL-B) כמקש אחד.

  9. Eran:

    המקרה הכי גרוע שאני יכול לחשוב עליו הוא להפעיל את כל לחשי ההכנה בלחיצת כפתור אחד (זאת אומרת, בלחיצה כפתור לזמן עורב, זאב, דוב, נחש ורוח מגנה ואז להפוך לאיש זאב) אבל הבנתי שמשחקים כמו World of Warcraft, לאנשים יש כמה סטים של שריון לשימושים שונים והיכולת להחליף סט, להטיל סוללה של לחשים ואז להחליף חזרה, וכל זה בלחיצת מקש אחת, היא מאוד שימושית.

  10. Oded:

    זה לא רמאות? מה ההבדל בין זה לבין בוט?

  11. Eran:

    יש כאלו שחושבים שכן. אני חושב שלא.
    זה לא שהם משאירים תוכנה שתהרוג בשבילם יצורים או תאסוף בשבילם זהב.

    באותה מידה אני יכול לשאול האם האפשרות שלך לקבל השלמות וזיהוי פונקציות בסביבת פיתוח היא רמאות? לא, היא לא. אף אחד לא כותב את הקוד בשבילך אבל אתה עושה את זה יותר יעיל.

  12. Oded:

    זה ממש לא אותו הדבר – כשאני כותב קוד אני לא בתחרות עם אף אחד. זה כמו שתשאל “למה שמכונית פורמולה 1 לא תשתמש במנוע סילון? אתה עדיין נוהג במכונית זה רק עושה את זה יותר יעיל”. כשאתה בתחרות כמו במשחק מחשב באינטרנט יש הנחה (סמויה יותר או פחות) שכל המתחרים משחקים באותם תנאים, ואם אחד המשתתפים מטה את השולחן לצד שלו זו רמאות.

    המטרה של סטים היא לאפשר יותר גמישות לא כדי לתת לך להחזיק כמות בלתי מוגבלת של לחשים, לכן משחקים מסויימים (כמו Guild Wars) לא נותנים לך להחליף סטים מחוץ לערים.

    אגב הטיית המשחק – הבעיה העיקרית שלי עם דבר כזה היא כמו הבעיה שלי עם קורסים לפסיכומטרי: הם יוצרים אפליה נגד מי שמוכן לשחק את המשחק כפי שהוא תוכנן – ככל שיש יותר נבחנים *אחרים* שלקחו קורס הכנה, הציון שלך יהיה יותר נמוך.

  13. Eran:

    אז תסתכל על החוקים בנושא. כל עוד אין חוקים נגד זה, למה לא?
    זה לא כמו פורמולה 1, החוקים שם מאוד קפדניים. תסתכל על מרוצי GT או כל מרוץ אחר. בעיקר אופנועים. זה לא אמור להיות מבחן הוגן. ב-TopGear בוחנים מכוניות באופן הוגן כי נותנים לאותו נהג לנהוג בכולם. מרוצים ותחרויות אינן הוגנות לחלוטין. במרוץ בוחנים חברות אז כל חברה מביאה את הטכנולוגיה הכי טובה שהם יכולים ואת הנהג הכי טוב שהם יכולים להביא ושמים את זה מול מה שהחברות האחרות הביאו. אז התחרות היא בעיקר הנהג אבל אפשר לראות גם יתרונות ברורים של חברות (כמו סובארו ולפעמים גם פג’ו שלוקחים מרוצי ראלי או הוייפר שלוקחת GT).

  14. Oded:

    אני מאמין ששחקנים צריכים להיות הוגנים גם אם אין (עדיין) חוק נגד זה. חקיקה היא גם דבר מוגבל בעיקרו – אין טעם לכתוב חוקים שלא ניתן לאכוף – האם ניתן לאכוף שימוש במקלדות רגילות? אני לא חושב, אבל זה שלא ניתן לאכוף התנהגות הוגנת לא אומר שכל התנהגות שנכנסת בגבולות האכיפה היא הוגנת.

  15. Eran:

    זה עוד חלק. אי אפשר לאכוף. אז שחקנים מביאים את כל היתרונות שהם יכולים.
    מבחינתי, מקלדת יותר טובה, עכבר יותר מדויק הם בדיוק כמו חליפת שחייה אווירודינאמית יותר או נעליים מותאמות אישית.

  16. Oded:

    כן – אני אסכים איתך על זה, אבל אני חושב שצריך להיות חסם עליון. לנעלים המותאמות אישית שלך אסור שיהיה קפיצים.

    הוספתי עוד כמה תמונות של המקלדת לפוסט למעלה.

  17. Eran:

    והחסם העליון הזה הוא בוטים.

    אז אין על המקלדת הזאת אפילו סימנים בשחור על שחור…

    ובמחשבה נוספת. הפעמים היחידות שאני כן מסתכל על המקלדת עכשיו הן כשאני כל כך שפוך שאני לוחץ על מקש והוא לא עושה מה שאני רוצה ואז אני מנסה למצוא אותו עוד פעם והוא עדיין לא מה שאני רוצה ואז שאני מסתכל.

  18. Aviv:

    איך הזמנת אותה לארץ? הבנתי שהחברה לא עושה משלוחים מחוץ לארה”ב

  19. Oded:

    האמת, אני לא באמת יודע – יום אחד המקלדת הופיעה לי על השולחן :-). יש מצב שאדם הביא אותה בעצמו מארה”ב.

Leave a Reply