מתכון: עוף באננס ותפוחים

הנה עוד מתכון שהצליח לי (לפחות ככה טוענים הנבדקים): עוף בתנור עם אננס ותפוחים.

בגדול קשה להרוס עוף בתנור – קחו כרעי עוף, סדרו בתבנית,קחו כמה מרכיבים שנשמעים הגיוניים ביחד (כמו שזיפים ורוטב רימונים, דבש וסויה או דבש וחרדל, אולי קטשופ וחרדל? 😉 ) ערבבו ושפכו על העוף ושימו בתנור לשעה. הנה הגרסה שלי למשהו קצת יותר מעניין:

המצרכים:

  • עוף. לצורך הנושא השתמשתי בשתי כרעיים שלמים, אבל אני מניח שאפשר להשתמש בחלקים אחרים, אבל המידות להלן זה לשתים או שלוש כרעיים

לרוטב:

  • שני תפוחים
  • טבעות אננס, משתי פחיות שימורים קטנות – מעבר לכך שאננס טרי טוב קשה להשיג וקשה להכין (ואני עצלן), אני משתמש במי האננס לרוטב. אני מעדיף את הגירסה של Dole שניתן להשיג ברוב הסופרים בארץ כי היא מכילה רק אננס (בלי סוכר או חומרים משמרים1 ). אם יש לכם קופסה גדולה כמו בתמונה בקישור להלן, אז אני חושב שאפשר להשתמש בחצי מזה.
  • בצל
  • רוטב טריאקי

ההכנה כפי שציינתי היא די פשוטה: חצי בצל וחצי תפוח אני טוחן בבלנדר ומוסיף לתוך זה את המיץ מקופסאות השימורים של האננס וחצי כוס טריאקי. הרוטב צריך לצאת יותר “מימי” מ”משחתי” אז אם צריך (תלוי במידת הסמיכות של הטריאקי) אני מוסיף מירין. זה הרוטב – אפשר להוסיף עוד קצת תיבול, לדוגמה אני מוסיף חצי כפית חרדל וקצת זנגביל (מיובש לאבקה או גרוס טרי) בשביל לתת לרוטב קצת “שפיץ”.

את שאר התפוחים אני פורס לשמיניות ואת הבצל לפרוסות לאורך (כמו פלחים של תפוח, בעצם) ומסדר בתבנית בין חתיכות העוף (מי שרוצה יכול להפריד את הכרעיים לשוק וירך מראש). על כל זה להניח מעל את טבעות האננס ולשפוך את הרוטב ולהכניס לתנור מחומם מראש לכ-200 מעלות.

האוכל צריך להיות מוכן תוך שעה וחצי בערך, אבל אל תסמכו עלי ותבדקו.

  1. מה בכלל הפואנטה בחומרים משמרים בקופסת שימורים: הואקום אמור לפתור את כל בעיות האכסון []

2 Responses to “מתכון: עוף באננס ותפוחים”

  1. Eran:

    כן… אני בהחלט צריך ללמוד לבשל.

  2. Oded:

    אתה לא צריך *ללמוד* לבשל – אתה צריך לבשל. כמו שאומרים, “עם האוכל בא התאבון” 😉

Leave a Reply