כמעט מתכון: מרק חורף בלי מאמץ

זה לא באמת מתכון – יותר המלצת צרכנות: סנפרוסט הוציאה ממש לאחרונה סדרה חדשה של מוצרי ירקות קפואים בדמות לקט ירקות קפואים ביחד עם ציר למרק. אני לקוח של סנפרוסט כבר הרבה שנים ואחד הדברים שתמיד תמצאו אצלי במקפיא זה ירקות של סנפרוסט. ספציפית תמיד יש לי שקית של לקט נורמנדי ל”מרק חרום”: אם באים במפתיע מבקרים רעבים ב-2 בלילה1 , אז אפשר תמיד לזרוק את התוכן של שקית לקט נורמנדי לסיר, להוסיף קופסאת רסק עגבניות תבלינים ומים רותחים, ותוך חצי שעה יש מרק חם וטעים.

הפעם סנפרוסט מציעים כבר את הכל בשקית אחת: גם הירקות, גם הציר עם התיבול, רק חסר מים. ניסיתי את ה”מרק שעועית” שלהם, ובגלל שאני לא יכול להשאיר שום דבר כמו שהוא היה (מסורת ארוכת שנים של לנסות לתקן דברים שלא מקולקלים), התחלתי בלאדות סלרי קצוץ עם פלפל אדום חתוך לקוביות, הוספתי כרשה קצוצה לעוד שתי דקות ואז את התוכן של שקית המרק של סנפרוסט, וכמובן למלא במים רותחים. המרק יצא קצת יותר מימי ממה שאני מעדיף (אני אוהב נזידים סמיכים), אבל טעים ואין אפילו צורך לתבל מעבר לציר שבשקית. מעולה לאנשים שנשארים בבית כי הם חולים בשפעת ולא רוצים להדביק את המשרד 🙂

גם מי שחרד ממרכיבים מלאכותיים באוכל תעשייתי יכול להרגע: הדברים הכי גרועים שיש בשקית הם חומצת לימון כמייצב, גומי קסנטן כחומר עיבוי, ותמצית רוזמרין כמעכב חימצון.

  1. זה פחות נפוץ בשנים האחרונות מאשר כשגרתי באזור המרכז, אבל עדיין צריכים להיות מוכנים []

Leave a Reply