מתכון: מרק קרם סלרי

סתם מרק נחמד לקיץ (למי שאוהב סלרי)1:

מרכיבים:

  • אחד סלרי עלים (ראש שלם)
  • שני קישואים
  • שלושה גזרים
  • ארבע שיני שום
  • שעועית ירוקה עדינה, זה שבתרמילים (עדיף מוקפא)
  • ובצל אחד גדול

הכנה:

פורסים את הסלרי לפרוסות דקות – כל הגבעולים, עד לאיפה שמתחילים העלים. שמרו את העלים, נשתמש בהם בסוף. את הבצל לקצוץ לחתיכות קטנות, אבל לא מדי – אנחנו לא רוצים שהוא ישרף, וגם את הגזר, הקישוא והשום (לפרוס לחתיכות קטנות מספיק שיתבשלו בקלות בזמן קצר – הגודל והצורה לא ממש משנים כי אנחנו הולכים לטחון את הכל בסוף). לזרוק את כל הסלרי, הבצל והגזר לסיר עם שתי כפות שמן ולטגן על חום בינוני-גבוה עד שהבצל מתחיל להיות שקוף (אבל רק מתחיל) לא לשכוח לערבב מדי פעם, אבל לא יותר מדי – כל החומרים עד עכשיו די חסינים לשריפה.

בשלב זה להכניס את הקישוא והשום ולהמשיך לערבב קצת יותר – החומרים האלה יותר עדינים. אחרי עוד כרבע שעה על הכיריים הקישוא כבר אמור להיות רך יחסית – כשלוחצים על חתיכה מול הדופן של הסיר היא צריכה להמעך בלי שצריך להתאמץ הרבה. בשלב זה יש לכסות את הירקות במים רותחים (שכמובן הרתחנו מראש בקומקום) אבל לא יותר מדי – רק שכל הירקות יהיו מתחת למים, ולהוסיף קצת תבלינים: חצי כפית מלח, חצי כפית פלפל שחור (או פלפל ארבע העונות אם יש – אני יותר אוהב אותו) וחצי כפית אגוז מוסקט. אפשר לשים גם קצת ג’ינגר אם אתם בקטע. צריך לוודא שהמים רותחים, ואז להנמיך את החום לרבע בערך – רק מספיק כדי שהמים ימשיכו לרחוש.

אחרי עוד כ-20 דקות של בישול, נוריד את הסיר מהכיריים ונטחון את המרק בעזרת בלנדר יד – אם אין לכם אפשר לשפוך את המרק למעבד מזון, אבל צריך להזהר כי זה חם מאוד. לטחון היטב את המרק עד שהוא נהיה פשוט קרם אחיד, ואז עוד קצת. לשים בקופסא ולהכניס למקפיא.

מתוך העלים של הסלרי שנשארו נבחר כחופן של עלים יפים ונחתוך אותם גס – שלא יהיו קצוצים אבל שלא יהיו ממש חתיכות גדולות יותר מעלה בודד. נזרוק לסיר אידוי שנים~שלושה חופנים של שעועית ירוקה ואת עלי הסלרי שלנו ונאדה עד שהעלים והשעועית מקבלים צבע ירוק כהה עמוק. נשים אותם בקופסה במקרר. אחרי כחצי שעה, המרק כבר צריך להיות די קר, ואפשר לאכול אותו גם בלי מזגן שמכוון למינוס 20 מעלות – נעביר לקערות ולכל קערה נוסיף קצת שעועית ועלי סלרי מאודים (וקרים).

נכון שזה לא נשמע כמו מרק קיץ כלאסי (עם יוגורט ושטויות) אבל אומרים לי שזה טעים :-).

  1. זה מרק שטעים כשהוא קר, אם כי אני חושב שגם כשהוא חם []

Leave a Reply