Archive for May 12th, 2015

ממשלת נתניהו החדשה – הממשלה היקרה ביותר, הממשלה המושחתת ביותר

אני בד”כ לא כותב על פוליטיקה בבלוג שלי, אבל באמת קשה לי מאוד לשתוק על מה שקורה היום בישראל: ממשלת נתניהו האחרונה (כך לפחות אנחנו מקווים), ממשלה צרה על הקואיליציה הכי קטנה שאפשר לעשות (שהצליחה גם לארגן את כל חברי האופוזיציה להתנגד לה בכל הצבעה) היא הממשלה שגם קמה על הכי חלוקת שלל. כמות הכסף שבנימין נתניהו מחלק מהקופה הציבוריות היא מדהימה! האמת שעדיין לא ברור לי כמה – זה 6.7 מיליארד שקל לפי כתבה אחת ,9 מיליארד שקל לפי כתבה אחרת או 11.5 מיליארד שקל לפי כתבה שלישית, בכל מקרה זה כמויות לא נתפסות של כסף הובטחו על ידי “ראש הממשלה” לתחומים צרים שמהם ירוויחו (במקרה הטוב) קבוצות קטנות באוכלוסיה הישראלית.

למי שלא מבין כמה כסף פה נזרק למתנות לחברי הקואליציה, בואו נשים דברים בפרופורציה – מדובר בכ-3% מכל תקציב המדינה ב-2015! רק על שוחד בחירות! וגם בכלל לא ברור מאיפה יבוא הכסף– בתקציב 2015 כבר יש גרעון של מעל 3 מיליארד שקל.

אבל הלוואי וזו היתה הבעיה העיקרית. הבעיה העיקרית היא ההבטחה של בנימין נתניהו לזרוק את כל הנורמות החברתיות וההגיינה הציבורית לפח תוך שהוא מעודד שחיתות בכספי ציבור, בצורה שלא היתה כמוה מאז התקופות החשוכות ביותר בתולדות ישראל. (more…)