ממשלת נתניהו החדשה – הממשלה היקרה ביותר, הממשלה המושחתת ביותר

אני בד”כ לא כותב על פוליטיקה בבלוג שלי, אבל באמת קשה לי מאוד לשתוק על מה שקורה היום בישראל: ממשלת נתניהו האחרונה (כך לפחות אנחנו מקווים), ממשלה צרה על הקואיליציה הכי קטנה שאפשר לעשות (שהצליחה גם לארגן את כל חברי האופוזיציה להתנגד לה בכל הצבעה) היא הממשלה שגם קמה על הכי חלוקת שלל. כמות הכסף שבנימין נתניהו מחלק מהקופה הציבוריות היא מדהימה! האמת שעדיין לא ברור לי כמה – זה 6.7 מיליארד שקל לפי כתבה אחת ,9 מיליארד שקל לפי כתבה אחרת או 11.5 מיליארד שקל לפי כתבה שלישית, בכל מקרה זה כמויות לא נתפסות של כסף הובטחו על ידי “ראש הממשלה” לתחומים צרים שמהם ירוויחו (במקרה הטוב) קבוצות קטנות באוכלוסיה הישראלית.

למי שלא מבין כמה כסף פה נזרק למתנות לחברי הקואליציה, בואו נשים דברים בפרופורציה – מדובר בכ-3% מכל תקציב המדינה ב-2015! רק על שוחד בחירות! וגם בכלל לא ברור מאיפה יבוא הכסף– בתקציב 2015 כבר יש גרעון של מעל 3 מיליארד שקל.

אבל הלוואי וזו היתה הבעיה העיקרית. הבעיה העיקרית היא ההבטחה של בנימין נתניהו לזרוק את כל הנורמות החברתיות וההגיינה הציבורית לפח תוך שהוא מעודד שחיתות בכספי ציבור, בצורה שלא היתה כמוה מאז התקופות החשוכות ביותר בתולדות ישראל.

לדוגמה, בהסכם הקואליציוני עם יהדות התורה, נקבע בסעיף 56 (שאני קורא לו “סעיף ריפוד כיסם של עסקנים חרדים שמנים”) שאם יתגלו ליקויים בתקצוב של מוסד חינוך, משרד האוצר לא רשאי לעצור את תקצוב המוסד, אלא באישור מנכ”ל המשרד. ולמי שיש ספק בכך ש”מוסדות חינוך” חרדיים הם מטחנת כסף לעסקנים, מוזמן לקרוא עיתון מדי פעם.

אגב – מנכ”ל המשרד הוא מה שנקרא “משרת אמון” בהסכמים קואליציוניים, או “מינוי פוליטי לא מקצועי” בשפה קצת פחות מליצית. במסגרת ההסכם עם יהדות התורה נתניהו גם התחייב1 לאפשר מינויים פוליטים גם לסמנכ”ל, משנים למנכ”ל2 ו”מקביליהם” (סעיף 12, שאני קורא לו “סעיף תחזוקת עסקנים שמנים על חשבון התפעול התקין של הרשויות”).

והנה עוד דוגמאות למכביר:

  1. רשויות מקומיות יחויבו לממן מוסדות חינוך (חרדיים) שלא מלמדים את לימודי הליב”ה
  2. יבוטל סעיף “מיצוי כושר השתכרות” בזכאות לדירה (כמעט הדבר היחיד שיושם מהמלצות ועדת טכנטנברג) ותוענק העדפה בזכאות לדירה לחרדים, או כפי שעיתונים מסוימים מדווחים – 5000 דירות בשנה הובטחו לחרדים.
  3. ח”כ יהדות התורה אורי מקלב יקבל את רשות ועדת מדע וטכנולוגיה. מה ההכשרה שמסמיכה אותו לכהן בתפקיד חשוב זה לכלכלה ולטכנולוגיה הישראלית? הוא הוסמך לרבנות (למרות שאינו מכהן כרב).
  4. יעקב ליצמן מיהדות התורה מונה לסגן שר הבריאות (במתכונת שר – ז”א שבנימין נתניהו ממשיך לכהן אפקטיבית כשר הבריאות, כחותמת גומי, וליצמן מקבל משכורת וסמכויות של שר, ז”א – בלאגן גדול) ומייד מינה מקורב לא מקצועי לתפקיד המנכ”ל.
  5. ערים חרדיות במרכז הארץ יוגדרו כאזורי עדיפות לאומית, ז”א שיקבלו העדפה בהפשרת אדמות, הנחות בבניה ובמכירת דירות, וכדומה.
  6. כחלון – שר האוצר – מקבל לידיו את כל מערך תכנון ותקצוב הבניה למגורים בישראל, מה שיאפשר לו לקדם דברים, אבל די בלי שום ביקורת ומאפשר לעשות מהר דברים שיתכן שיקראו להם אחר כך “בכיה לדורות”.
  7. אגב כחלון – הוא דרש וקיבל ביטול החוק שאוסר על “יבוא עובדים זרים” באופן פרטי – שנחקק מכיוון שחברות התייחסו לעובדים זרים כעבדים, סחרו בהם (ובדרכונים שלהם) וכל מיני דברים נוראיים שכאלה. אז, צפו לחזרת כתבות על עובדים זרים שלא יכולים להתפטר או לחזור הביתה כי לקחו להם את הדרכונים.

אגב שחיתות וצביעות, במקביל לכך שהליכוד העביר את חוק הרחבת הממשלה תוך שהם קוראים למתנגדים “צבועים”, הליכוד חתם עם כולנו על הסכם קואליציוני בו הם מבטיחים (סעיף 12) “לפעול לצמצום ואיחוד של משרדי ממשלה”.

  1. במידת האפשרות שלו להתחייב על דבר כלשהו, לפי רמת האמינות האפסית שהפגין בעבר []
  2. מסתבר שזה לא אותו הדבר []

2 Responses to “ממשלת נתניהו החדשה – הממשלה היקרה ביותר, הממשלה המושחתת ביותר”

  1. ערן ארבל:

    אז מתי עוברים לגרמניה?

  2. Oded:

    האמת, חשבתי על קנדה, אבל אז זה קרה: https://ca.news.yahoo.com/blogs/canada-politics/bill-c-51-for-dummies-233750439.html

Leave a Reply