סיכום ברזיל

חזרתי מברזיל, מזמן, והנה פוסט מתוארך אחורנית לסיכום:

הביקור שלי היה בסאו-פאולו, שהיא לא ממש כמו שאר ברזיל – כך הבנתי. סאו-פאולו היא מעין מנהטן של ברזיל – מכל המובנים: המון תנועה, המון אנשים ברחובות, המון חנויות ומרכזי קניות וכמות לא רעה של גורדי שחקים.
רק בשביל להבהיר כמה זה לא כמו הברזיל שרוב האנשים שמטיילים שם מכירים – אלעד שלח אותי לאכול אסאי (לבטא במלרע), שזה מעין פרוזן-יוגורט בראזילאי שמכינים מפרי מקומי (ובלי יוגורט). המקום היחיד שאפשר היה למצוא את זה באזור שבו הסתובבתי (אזור העסקים של סאו פאולו) זה במרכז קניות מקומי, באזור הפאסט-פוד בדוכן של מאפים ומשקאות. לא ממש החוויה של לאכול אסאי על חוף היום 🙂

חוץ מזה, המקום מרגיש הרבה פחות מסוכן ממה שהזהירו אותי. האנשים שמסתובבים ברחוב לא נראים כאילו הם מפחדים ממשהו, והתחושה הכללית הרבה יותר טובה מאשר במנהטן עצמה (לדוגמה – מבערך 4 שעות שהייתי שם פעם). כן רואים כל מיני דברים קטנים שגורמים לי לחשוב שכן יש קצת בעיות:

  • בכל פינה יש נקודת משטרה, ורובן מאויישות עם שוטרים שנראים מצויידים לכל מקרה שלא יבוא – אפודים נגד כדורים וכלי נשק חמים וקרים
  • מדי פעם עוברת ברחוב מכונית משטרה עם שוטרים חמושים בפנים. וכשאני אומר ברחוב, אני לא מתכוון בכביש – אני מתכוון על המדרכה..
  • המכונות האוטומטיות שמקבלות כרטיסי אשראי (כספומטים וכדומה) לא לוקחות לך את הכרטיס – הקורא שלהם עובד כך: תוקעים את הכרטיס חצי הדרך בתוך הקורא ומייד מוציאים אותו. עכשיו מקישים את הקוד ועושים את כל שאר הדברים כשהכרטיס בטוח בתוך הארנק.

ויד עוד כמה דברים קטנים שגורמים לי לחשוב שכנראה היתה פעם בעיה, אבל נראה שהם פתרו אותה. חוץ מזה ברזיל זה מקום מאוד נחמד, עם הרבה אוכל, טעים וזול – שזה תמיד בונוס מבחינתי ;-). יש בברזיל קונספט מעניין לארוחות צהריים – לא בכל מקום, אבל זה מספיק נפוץ כדי שלא תצטרך לחפש הרבה עד שמוצאים מסעדה כזאת: אוכל לפי משקל. יש מחיר קבוע לקילו – משהו כמו 25-35 ש”ח, ובמחיר הזה אפשר להעמיס על הצלחת מה שרוצים, בד”כ בהגשה עצמית. בסוף התור יש קופאית עם משקל עליו מניחים את הצלחת והיא מחייבת אותך לפי כמה אוכל לקחת. רעיון מצוין 🙂

בדרך בחזרה עברתי שוב דרך פרנקפרט ושדה התעופה שלהם עדיין מגעיל. אבל יצאתי קצת להסתובב בעיר (היה לי יותר מ-8 שעות לבזבז) והעיר עצמה די נחמדה – לולא היה היתה מלאה בגרמנים, הייתי אפילו שוקל לגור שם.

2 Responses to “סיכום ברזיל”

  1. Eran:

    ומה בדיוק יש לך נגד גרמנים?

  2. Guss:

    יש אנשים שהם בקטע של “גרמנים… שואה… אתה יודע ?”, אבל זה לא באמת הנקודה שלי – פשוט נתקלתי במספר רב של גרמנים ואני באמת מאמין בקטע הזה של “מאפיינים של עם” וגרמנים כעם הם אנשים מאוד מעצבנים ומאוד – full of themselves.

Leave a Reply