למה אסור להשתמש ב-GoDaddy בשביל לקנות דומיין

זה לא משהו חדש מבחינתי – מדי פעם אנשים פונים אלי בשאלה האם GoDaddy הוא מקום טוב לרשום דומיין (לפעמים זה יותר גרוע – אני יודע שיש בעיה אחרי שהדומיין כבר רשום) – ואני תמיד מנסה להוריד אותם מזה. נכון ש-GoDaddy הוא רשם המתחמים (domains) הגדול ביותר בעולם (בערך 4 מיליון שמות מתחם, אני חושב), מה שהופך אותם לסכנה כמעט גרועה כמו מיקרוסופט.

תמיד התלוננתי נגד פרקטיקות העסקים שלהן, שהן רחוקות מלהיות ידידותיות ללקוחות:

  • נסו לקנות דרכם שם מתחם – הדרך הנכונה לעשות את זה היא שבכל שאלה לבחור את האופציה שנראית הכי קטנה ולא ידידותית: כך תהיו בטוחים שלא תשלמו יותר מכמה שצריך)
  • אם אתם רוצים להעביר את שם המתחם שלכם לרשם אחר וחשבתם שלתת לשם לפוג ואז לרשום אותו אצל רשם אחר זה רעיון טוב, אז רעיון נחמד אבל לא אצל GoDaddy: הם רושמים לעצמם כל שם מתחם שפג וכדי לשחרר אותו צריך לרכוש את שם מחדש אצלם בעלות של 25% יותר מהעלות הרגילה.
  • להעביר שם מ-GoDaddy לרשם אחר בצורה הרגילה (דרך האתר של GoDaddy) זו פעולה כמעט בלתי אפשרית – יותר קשה מלקנות שם מתחם בלי להתחייב לשרותים בעלות של עשרות דולרים נוספים – מדובר בתהליך הלוקח כמה שבועות ויותר מעשרה אישורים ידניים

אבל מסתבר שזו לא הבעיה הכי גרועה, כך למד על בשרו Fyodor, חוקר אבטחה ידוע (מפתח nmap)
: בתגובה לתלונה מחברת MySpace, רשם שמות המתחם הנזכר לעיל ביטל את הרישום של הדומיין seclists.org של פיודור שמשמש כארכיב של רשימות דיוור בנושא אבטחה. התלונה של MySpace היתה שבאחת הרשימות שבארכיון של seclists.org פורסמה רשימה של שמות משתמש וסיסמאות באתר myspace.com . במקום לפנות לבעל האתר או לחברת האירוח שלו, MySpace נגשו ישירות לרשם שמות המתחם שלו – GoDaddy.com ואלה בתגובה ביטלו באופן מיידי את האתר – תוך מתן התראה של פחות משעה לבעל האתר.

ברור שצנזורה אינה תפקידו של רשם שמות מתחם אבל MySpace ידעו למי הם פונים – GoDaddy הוא רשם שמות המתחם היחיד שבתנאי השימוש שלו מופיע האיסור על “פעולות פוגעניות מבחינה מוסרית”, תיאור מצוין שמאפשר להם בעצם לסגור אתרים מיד בתגובה לכל תלונה שהיא בלי לתת אפשרות לבעל האתר להגיב לטענות (שיתכן שהן בסך הכל תכסיס כדי לסגור אתר שמעצבן מישהו).

מעבר לכך שהסיפור הנ”ל הוא עוד דוגמה לכל הדברים הנוראיים שמתחוללים באינטרנט בתחומי השיפוט של ארה”ב, אני מקווה שהוא יהווה סימן אזהרה גדול לכל מי שחשב לרכוש שמות מתחם מ-GoDaddy.

למי שמחפשים רשם שמות מתחם אמין, בינתיים אני ממליץ על Yahoo Domains, שאפילו שיש להם קצת בעיות (אין דרך לבקש מהם לבטל רישום של שם מתחם שבו אתם לא מעוניינים יותר) עם ממש זולים והשרות שלהם מצוין. למי שמוכן לשלם יותר אני ממליץ על Pair Networks שהם לדעתי רשם שמות המתחם הטוב ביותר בעולם כרגע, אם כי הם די יקרים (כ-$19 לשם מתחם).

בהזדמנות זאת אפשר גם להזכיר שאיגוד האינטרנט הישראלי אישר לחברות נוספות להיות רשמי שמות מתחם ישראלים – כך שאם ברצונכם בשם מתחם ישראלי יש לכם היום אפשרות בחירה מבין 3 רשמים נוסף ל-ISOC-IL, וכולם זולים יותר: InterSpace מציעים רישום ב-$18 לשם ישראלי למי שמגיע דרך הפניה מאתר ISOC-IL. אל תחפשו אותם ישירות כי בלי הפניה שם מתחם עולי $25. אני עדיין ממליץ למי שיכול לשלם את ה-$30 ש-ISOC-IL דורשים להרשם דרך איגוד האינטרנט הישראלי – כל זמן שהם עדיין מספקים את השרות – כי אני לא סומך על אף אחת מספקי הרישום הנוכחים. מלבד InterSpace הנ”ל אני לא מכיר אף אחת המתחרות והאתרים שלהם עשו עלי רושם גרוע ביותר.

אני הכי אשמח עם חברת אינטרנט גדולה ומוכרת בארץ, כמו נענע של נטוויז’ן או תפוז ירימו את הכפפה ויתחילו לספק שירותי רישום אתרים, כמו ש-Yahoo לדוגמה מספקים שרות שכזה.

3 Responses to “למה אסור להשתמש ב-GoDaddy בשביל לקנות דומיין”

  1. Arik:

    היי עודד

    > להעביר שם מ-GoDaddy לרשם אחר בצורה הרגילה (דרך האתר של GoDaddy) זו פעולה
    > כמעט בלתי אפשרית – יותר קשה מלקנות שם מתחם בלי להתחייב לשרותים בעלות של
    > עשרות דולרים נוספים – מדובר בתהליך הלוקח כמה שבועות ויותר מעשרה אישורים
    > ידניים

    רק בשביל הקטע אני מעביר הרגע שם מתחם מ-GoDaddy לרשם אחר. התהליך הוא כדלהלן:

    1. אני מוציא את שם המתחם מנעילה באמצעות ממשק המשתמש (לוקח מספר דקות עד שהסטטוס משתנה)
    2. נכנס לשם המתחם בממשק המשתמש ומבקש משלוח Authorization Code בדוא”ל ומאשר
    3. אצל הרשם החדש מקיש את שם המתחם ואת קוד האישור שקיבלתי תוך שניות בדוא”ל
    4. לאחר ביצוע תהליך ההעברה אצל הרשם החדש, הרשם החדש שולח דוא”ל לאישור
    5. מספר שניות לאחר האישור, מתקבל דוא”ל מ-GoDaddy. הדוא”ל אומר בקיצור שהם קיבלו בקשה להעברת השם ואם לא אבטל אותה השם יועבר תוך ארבעה ימים. וכן כמובן שהם מבקשים ממני לשקול שוב את החלטתי ונותנים קישור לדף באתר בו הם מסבירים למה הם הכי טובים.

    זהו. בלי טריקים ובלי שטיקים. אתה יכול להגיד הרבה דברים על GoDaddy אבל בלהעביר שמות מתחם לרשם אחר הם טובים. השם הקודם שהעברתי מהם עבר בלי כל תקלות והשם שהעברתי היום נכנס אצלם לסטטוס של Transfer Pending.

    רשם השמות האהוב עלי נכון להיום הוא Nearly Free Speech (www.nearlyfreespeech.net.

  2. Guss:

    הניסיון שלי מפעם האחרונה שניסיתי לעשות זאת – לפני מספר שנים – היה יותר גרוע (ספציפית היה מאוד קשה למצוא את הדף באתר שלהם שמסביר איך עושים את זה). נחמד לדעת שהם השתפרו, אבל זה לא משנה את העובדה שהם ספקי שרות גרועים.

  3. לנה:

    GoDaddy זה אסון! רשמתי שם מתחם אצלם. שילמתי. כעבור יום החליטו שאני חשודה בהונאה ודרשו צילום של הדרכון! לא הסכתמי, אימיילים טלפונים ונכון לעכשיו אין לי מושג מה יעלה בגורל הדומיין.
    יש להם מערכת אוטומטית שמתוכנת לנסות בכל טריק אפשרי לדחוף ללקוח מה שאינו ביקש.
    הם אגרסיביים באופן מפחיד
    גוף ענק שיד שמאל לא מדברת עם ימין

Leave a Reply