מתכון: מרק מינסטרונה של שתיים בלילה

הוראות הכנה:

  • לחתוך חצי בצל גדול לקוביות גסות ולאדות בסיר בינוני על אש קטנה
  • למצוא במקפיא שקית ירקות קפואים “לקט נורמנדי”. לקחת חצי שקית (400 גרם) ולהפשיר במיקרו
  • להרתיח מים בקומקום
  • כשהמיים רותחים והבצל מאודה, למלא חצי מהסיר (עם הבצל) במים רותחים. להמליח קלות (ואני ממליץ להוסיף גם אבקת שום). להעביר את הסיר לאש גדולה ולוודא שרותח
  • לזרוק פנימה את הירקות המופשרים (אין חובה שהם יהיו מופשרים עד הסוף)
  • בשלב זה המהדרין יבחינו שאין בלקט נורמנדי תפוחי אדמה ויוסיפו לתוך הסיר שלושה תפו”א קטנים (או אחד גדול) חתוכים לקוביות של ס”מ. זה זמן טוב גם לתבל את המרק לפי הטעם (אני ממליץ לשים חוויאג’ למרק, אבל אני לא שם את זה בגלל שהחברה שלי רגישה לתבלינים מעניינים).
  • כשהמרק רותח שוב, להעביר לאש נמוכה ולהמתין 10 דקות
  • לאחר 10 דקות, להוסיף כמה חופנים של פסטה קצרה (קונקילי, פוזילי, ריגטוני, פנה, וכו’)
  • כשהפסטה מתרככת (וכמעט מוכנה) להוסיף 4 כפות עגבניות מרוסקות, ולהמתין עוד כ-5 דקות

עכשיו המרק מוכן לאכילה, וזה לא צריך להיות הרבה אחרי 2:30 בלילה. אפשר להשאיר אותו על אש קטנה עוד קצת זמן עד שכל האורחים מגיעים, או לכבות את האש ולחמם שוב אחר כך.

7 Responses to “מתכון: מרק מינסטרונה של שתיים בלילה”

  1. Oren:

    Your sleeping habits are mystery for me.

  2. Eran:

    It’s a problem when he’s interrupted.

  3. Guss:

    לא באמת תכננתי על אורחים ב-2 בלילה, הם נפלו עלי 🙂

  4. מאיה:

    איזה יופי של מתכון! לדעתי אפשר לזרוק את הירקות מהמקפיא פנימה ככה כמו שהם, לא צריך להפשיר אפילו. אם תרצה מרק קצת יותר עשיר, תוסיף פנימה קופסה של עגבניות מרוסקות (זה שונה מהרסק, זו קופסה גדולה, בדרך כלל עם ציור של דוד עם שפם) במקום חלק מהמים

  5. Guss:

    כן – זו התלונה הכי נפוצה בקשר למרק הזה, שאני לא שם מספיק עגבניות מרוסקות. אני אישית מעדיף מרק מינסטרונה שהוא לא “מרק עגבניות עם ירקות ופסטה” אלא יותר בסגנון של “מרק ירקות ופסטה עם עגבניות”.

  6. Elad:

    Actually, I recall reading somewhere that the “original” minestrone (not that it exists, every region has its own brand; however these are the ones that are supposed to be common to all regions) has three basic ingedients: pasta, beans, and colliflower.
    Tomatoes and all the rest are just “nice to have”s.

  7. Guss:

    Ha. I could dig that. I don’t think I had beans in my version – IIRC the minestrone frozen vegetable collection doesn’t have them. I’ll try to add some from a can next time (though I only have either spicy canned beans or tomato sauce boiled canned beans. The former cannot be used for obvious reasons).

    The 2am minestrone variety depicted above could not possibly used fresh beans (which needs to be soaked in water for several hours before being cooked).

Leave a Reply