פינה חדשה: סרטים שהיו צריכים להיות קאלט (אם מישהו היה רואה אותם)

במסגרת תוכניתנו “למצוא דברים לכתוב עליהם בבלוג יותר ממשפט וחצי, אבל שלא יקחו לי את כל היום כי אני עצלן ויש לי גם עבודה לעשות וגם, רחמנה ליצלן, חיים”, ובגלל שאני תמיד בעד לחנך את ה”המונים הנבערים”, אני חונך פינה חדשה בבלוג- סרטים שכנראה היו הופכים לסרטי פולחן, אם היו רואים אותם יותר מעשרה אנשים.

והפעם Truth or Consequences N.M – אני לא חושב שהסרט הזה בכלל הופץ בארץ, אבל אולי אפשר לתרגם את שמו כ”אמת או השלכות, ניו-מקסיקו” (כנראה לא בהפצה מסחרית בישראל. בבתי הקולנוע בארץ היו כנראה קוראים לזה “אמת או מוות בניו-מקסיקו” או משהו כזה). הסרט קרוי על שם העיר (האמיתית) שבה מתרחשת לכאורה סצינת הסיום של הסרט – אם כי באופן משעשע הסרט לא צולם בניו-מקסיקו (לא ברור לי למה, ניו-מקסיקו אמורה להיות מקום די מוצלח לצילום סרטים).

זהו הסרט הראשון של קיפר סאתרלנד כבמאי (והוא גם משחק באחד התפקידים הראשיים) וכנראה הסיבה שהוא לא הפך לסרט פולחן היא ההפצה המאוד מוגבלת שלו (מוטיב שכנראה יחזור בפינה הזאת הרבה): לפי וויקיפדיה הוא הופץ בשבעה בתי קולנוע בלבד והרוויח פחות ממאה ועשרה אלף דולר בקופות הקולנוע.

הסרט עצמו הוא סרט פשע/מסע מעניין עם דמויות מורכבות שמתפתחות תוך כדי העלילה, ואפילו יש קצת אקשן. אבל הסיבה שאני חושב שהסרט הזה צריך להיות סרט פולחן הוא הסוף הקצת צפוי מראש וקצת מפתיע ובעיקר סצינת הסיום שחשבתי שהיא מאוד חזקה. אני לא הולך להרחיב מעבר לזה, אבל אני ממליץ לצפות אלא אם אתם לא אוהבים סרטים קשים לצפיה :-).

3 Responses to “פינה חדשה: סרטים שהיו צריכים להיות קאלט (אם מישהו היה רואה אותם)”

  1. ניב:

    מומלץ מאוד גם הסרט שלא ראיתי בארץ: Smoking aces 2 – אודות קבוצת מתנקשים שלכולם משימה משותפת אך דרכים ייחודיות להשיגה…

  2. אולגה נ.:

    ראיתי את Truth or Consequences N.M ב-DVD ששכרתי מהאוזן השלישית וראיתי אותו משהו כמו 9 פעמים. אני לא מבינה למה לא שמעתי עליו עד לפני שבוע..
    סרטים כאלה גורמים לי להתאהב בקולנוע. אני מתחילה ללמוד השנה במחלקה ללימודי קולנוע במכללת בית ברל השנה, מקווה ליצור סרט קאלט – או לפחות סרט שאמור להיות סרט קאלט 🙂

  3. Oded:

    וואו – 9 פעמים. אני לא הלכתי כל כך רחוק, למרות שאני חושב שזה סרט מדהים. אני חושב שהסרט שראיתי הכי הרבה פעמים זה רובוקופ הראשון, שראיתי אותו בשנה שבו הוא יצא משהו כמו 7 פעמים (והוא גם סרט קאלט לדעתי, למרות שהוא נופל בקריטריון של “כשלון בהפצה מסחרית”).

    בכל מקרה – בהצלחה עם סרט הקאלט שלך, עדכני אותנו איך זה מתקדם 🙂

Leave a Reply