מתכון: מרק חומוס לעצלנים

ולמה לעצלנים? כי מתוכוני חומוס מתחילים בד”כ בללכת לשוק יום קודם, לקנות קילו חומוס טרי, להשרות אותו במים, לקום בבוקר ולהחליף את המים ובערב אפשר להשתמש בחומוס לבשל משהו.

בגרסה שלי הולכים ל-AM:PM וקונים שימורי חומוס 🙂 שתי קופסאות מתאימות לארבעה אנשים וכל שאר הכמויות זה לפי זה.

בשביל לעשות את המרק קצת יותר מעניין – וסמיך – למרות ההתחלה “הבעייתית”, אני מוסיף תפוחי אדמה וחברים – בטטה הולכת טוב, כמו גם ארטישוק ירושלמי (למה באמת קוראים לזה ככה, זה ממש לא נראה כמו ארטישוק) או קולורבי.

נתחיל עם כך בשני תפוחים אדמה מקולפים, כשאפשר להחליף את אחד התפוחים במשהו אחר מקביל. אני כפי שציינתי מעדיף בטטה או קולורבי. נחתוך לריבועים של כס”מ ונבשל בסיר עד שהם קצת מתרככים (משהו כמו 20 דקות על אש גבוהה).

עכשיו נסנן את התפוחים ונחזיר אותם לסיר (המים של הבישול הראשון מכילים הרבה עמילן מתפוחי האדמה שזה לא טעים) ונוסיף להם את החומוס – בלי המים מפחיות השימורים, אין לי עניין בהן ואני שופך אותם לכיור. עכשיו צריך להוסיף מים עד שהירקות מתכסים ועוד קצת. ולהביא לרתיחה.

תוך כדי שהמים מתחילים להתחמם, נתחיל לתבל – אני מוסיף:

  • שום קצוץ והרבה – מסתבר שעשרה שיני שום לא ממש מורגשות, אז אם אתם אוהבים שום אפשר להוסיף יותר.
  • כף כמון (לא להתבייש – שימו כף שלמה, מתי יוצא לכם לשים כף של כמון בתבשיל?)
  • חצי חף חוויאג’ למרק
  • חצי כף כורכום (כן, המרק הזה הולך לצאת צהוב)
  • קצת פלפל וקצת מלח
  • כף אבקת מרק עוף או משהו דומה – אם יש לכם ציר אז אפשר, אבל כנראה עדיף לשמור אותו למשהו שבו זה באמת יעשה הבדל. צימחוניים יכולים להשתמש באבקת מרק “בטעם עוף”.

המרק מוכן כשהתפ”א מתפרקים בקלות אם לוחצים עליהם עם כף והחומוס כבר מתחיל להפרק לבד. בשלב זה אפשר להוסיף למרק חופן כוסברה או פטרוזיליה קצוצה ולבשל עוד כעשר דקות – זה נותן למרק קצת טעם “ירוק”.

לבסוף נטחן חצי מהמרק כדי לתת לו סמיכות ומרקם כמו שאני אוהב (אני לא אוהב מרקים מימיים מדי). במתכונים בד”כ תמצאו הוראות כמו למזוג חצי מהמרק למעבד מזון – זה הרבה יותר מדי עבודה שבלנדר יד ישר בתוך הסיר יכול לחסוך (שלא לדבר על החסכון בניקיון אחר כך), הבעיה היא איך למנוע מכל התוכן של המרק להטחן. כדי לטחון רק חלק מהתוכן של המרק אני פשוט מפריד בין החצי שאני רוצה לטחון לחצי שאני לא רוצה ע”י זה שאני שם מסננת קטנה שתחסום מהבלנדר לשאוב את כל המרק אליו, או אפשר להשתמש בשלוש כפות שמחזיקים כמו מניפה.

בשביל עוד ניקוד אפשר לטגן בצד עוד כמה שיני שום ובצל או כרשה עד שהשום שחום מכל הצדדים ולזרוק את זה לתוך המרק בסוף (לפני או אחרי הטחינה). בתאבון.

Leave a Reply