הקלות הבלתי נסבלת של מספר ת”ז באינטרנט

באופן מעצבן יותר ויותר (ככל שהפילוט של המאגר הביומטרי נמשך ומאיים להביא עלינו אסון), כל מיני אתרי אינטרנט טריוויאלים לחלוטין דורשים מאיתנו האזרחים לספק להם את הזיהוי היחודי שלנו במאגר (הביומטרי וגם זה שלא) של הממשלה (הווה אומר “מספר תעודת הזהות”).

אני לא בטוח בכלל מה הזכות של חברות מסחריות אקראיות לדרוש מאיתנו את הפרט הזה, אבל אני די בטוח שאני לא חייב לספק אותו, וזה ממש מעצבן שהם דורשים את הזהות שלי כתנאי למכירה של כרטיס קולנוע, או שאר דברים טריוויאלים.

בגלל שאני בטוח שגם אותכן זה מעצבן, ובגלל שאני חושב שכל הפרקטיקה מטופשת (אפילו אם היא חוקית, ויש חשד קל שהיא לא), הנה לשרותכם – מחשב מספרי תעודות זהות ישראלית:

לשם הנוחות העמוד הנ”ל ידידותי לטלפונים חכמים והכתובת הישירה אליו היא: https://geek.co.il/articles/israeli-id.html

עוד נקודה: הוצע לי ששימוש במספר ת”ז לא שלכן באתר של ספק שרות זה עבירה על החוק – סוג של גניבת זהות. אני לא חושב שזה המצב – ואני אשמח לדעתכן בנושא, אבל לשם הזהירות:

  1. אין בבנית התוכנה הנ”ל משום המלצה להציג מספרי זהות שאינם שלכם לספקי שרות ואחרים. אם אתם בוחרים לעשות זאת זה על אחריותכם בלבד.
  2. אם אתם בכל זאת בוחרים להציג מספרי זהות כך, אני ממליץ לבחור מספרים שלא סביר שנמצאים בשימוש, כמו מספרים שמתחילים בשלוש פעמים אפס או שלוש פעמים תשע

Leave a Reply