מרגישים סימפטיה

עקב זה שקרן ואני לא מרגישים כל כך טוב היום, דחינו את הטרק למחר. לא נראה שהפסדנו משהו מכיוון שהטרק שתוכנן בוטל בסופו של דבר (לא הבנתי אם זה בגלל הגשם שירד בבוקר או בגלל מיעוט המשתתפים שנשארו).
יתכן שזה הכל סימפטיה למצבו של אלעד 🙂

אני אשמח לנצל את ההזדמנות לספר עוד קצת על צ’יאנג-מאי.
התרגום הישיר של השם הוא “העיר המוקפת חומה החדשה”. העיר הפנימית, בהתאם לשם, שהיא בצורת ריבוע של בערך 2 ק”מ על 2 ק”מ, היתה מוקפת בחומה וחפיר. החפיר עדיין נשאר –

(ואף נוספו לו מזרקות משעשעות) אבל חומת העיר כבר כמעט לא קיימת. באזורים קטנים נשתמרו שאריות מהחומה, וחלקים אחרים שוחזור, לדוגמה השער המזרחי דרכו נכנסנו לעיר –

(בית ההארחה שלנו נמצא בתוך העיר הפנימית). תוך כדי שהסתובבתי ליד השער (וניסיתי לצלם אותו ואת החומה בכל מיני זוויות מוזרות) נגשו אלי שתי תלמידות וביקשו ממני לענות על סקר שהן עורכות במסגרת בית הספר. חשבתי שזה היה נורא משעשע אז צילמתי אותן:

אני מסכים עם העצה שקרן נתנה – צ’יאנג-מאי (שהיא הרבה יותר קטנה מבנגקוק – רק 160 אלף איש לעומת בערך 6 מיליון בבנגקוק) הרבה יותר נחמדה מהבירה: אפשר ממש לנשום את האויר פה, המחירים הרבה יותר זולים, ויש הרבה פחות “ציידי תיירים” שמסתובבים ברחוב.

עד עכשיו עצר אותי אדם אחד, ובאנגלית שבורה הזהיר אותי לא לשתף פעולה עם תאיים שעוצרים אותך ברחוב ומציגים את עצמם כמורים או פרופסורים באוניברסיטה ומציעים לך לקחת תוק-תוק (שבמקרה נמצא מעבר לפינה) לסיבוב בחנויות מסוימות – כי הם מאפיה. ובאותה נשימה הוא הזמין אותי לנסוע איתו לאיזה שוק לראות עבודות יד.

חוץ מזה מאוד נחמד פה, מזג האויר הרבה פחות לוהט מאשר בנגקוק (לפעמים החום יורד מתחת לשלושים מעלות, תאמינו או לא 😉 ) וה-Lonely Planet מספר שיש פה אותה כמות של מקדשים כמו בכל בנגקוק. אולי כדאי שנבקר בכמה.

חוץ מזה יש עוד תמונות בגלריה, שכדאי לבדוק.

Leave a Reply