ומנושא לנושא באותו נושא

גרסה 2 של הדפדפן המוביל מבית מוזילה – שועל האש (Firefox – או “השוא”ש” לידידיו הקרובים) – שוחררה שלשום להמונים.

שום דבר חדש ומדהים, אני חושב – יש כמה שינויים מעניינים מאחורי הקלעים, כמו מנוע סימניות חדש, אבל שינויים שנראים למשתמש אין הרבה:

  • שיפורים בטאבים: הם נראים קצת יותר טוב (או יותר מעצבן, תלוי את מי שואלים) וכפתור הסגירה הועבר מצד ימין להיות על כל טאב בנפרד: שזה טוב לפי חוק פיט, וזה גם מאפשר לסגור בקלות יותר טאבים לא פעילים. מצד שני, כשסרגל הטאבים מתחיל להיות צפוף, כפתור הסגירה הוא הדבר הראשון שנעלם (שזה גם טוב).
  • תמיכה משופרת ב-RSS: כשלוחצים על כפתור הפיד (שעבר לשורת הכתובת כבר בגרסה הקודמת), מקבלים תצוגה שימושית (עם כי לא יפה כמו ב-Flock) של הפריטים בפיד ואפשרות נוחה להרשם ל-RSS (או ATOM), דרך ה-Live Bookmarks המוכר, תוכנה חיצונית או דרך אתר אגרגציה – כשכרגע מוצעים תחת תיבת האפשרויות: גוגל, יאהו! ו-Bloglines. אני מניח שהרחבות יוכלו להוסיף אגרגטורים פנימיים וחיצוניים נוספים בקלות יחסית.

חוץ מזה, כרגיל הרחבות מסוימות יפסיקו לעבוד לאחר השדרוג (בעיקר כאלה שהכותבים שלהם לא טרחו לבדוק אותן מול גרסאות הבטא של השוא”ש – כנראה הגיע הזמן להחליף אותן להרחבות שכן נמצאות בפיתוח פעיל).

מספר אנשים העלו את התזמון המעניין שבאותו שבוע יצא גם דפדפן חדש של מוזילה וגם דפדפן חדש של מיקרוסופט. עקב כך שלוח הזמנים לשחרור שועל האש היה ידוע חודשים מראש, מה שאי אפשר להגיד על המתחרה מבית מיקרוסופט – שהפתיעה את כולנו השבוע – הועלתה ההשערה שמיקרוסופט בסך הכל תזמנו את השחרור שלהם להיות “לפני Firefox” ולא משום סיבה אחרת..

בנושא אחר לגמרי – באותו יום שיצא השועל החדש, שוחררה סוף סוף גם הגרסה החדשה של פדורה (בלי Firefox חדש, למי שתהה, אם כי סביר שהוא יגיע ממש בקרוב למערכת העידכונים) ועל כך ארחיב במאמר אחר, אחרי שאצליח סוף סוף להתקין אותה ולהשתפשף קצת. בינתיים יש לי בעיות להוריד את ה-DVD (כל העולם רוצה אחד, כך נראה).

Leave a Reply