תוסיפו לרשימת התלונות על מיקרוסופט

ויסטה ממש איטי. זה לא משהו חדש, אבל הייתי תחת הרושם שעם מחשב חדש (‎Thinkpad X61) עם מספיק זכרון (2GB) אפשר יהיה להריץ את הממשק החדש – Aero – בבביצועים סבירים. ובכן, לא.

קיבלנו מחשב חדש לחברה (Lenovo, כאמור) שהגיע עם ויסטה, לא באשמתי, והחלטנו להשאיר אותו – לפחות לניסיון. כשרק משתמש אחד מחובר, הוא לפעמים די איטי, אבל רוב הזמן שימושי. הייתי צריך להכנס כמשתמש שני מכיוון שהמשתמש הראשון היה נעול ולא היתה לי הסיסמה. ברגע שהפעלתי ממשק Aero שני, המחשב פשוט הפסיק לזוז – כל דבר לקח שנים (לפתוח דיאלוג הגדרות לוקח 10 דקות, מדוד על השעון) ורוב הישומים בכלל לא היו מוכנים להפתח בגלל “חוסר במשאבים -אנא סגור כמה ישומים ונסה שוב” (!!).

אחרי חקירה בנבכי מוניטור המערכת (שלקח עוד כמה משנות חיי עד שהוא נפתח) זיהיתי את הפושע הראשי: Windows Desktop Manager שלוקח 120MB של זכרון ואלוהים יודע מה עוד. לשם השוואה, Word 2003 – בד”כ צרכן הזכרון הגדול ביותר בסביבה – שרץ באותו זמן לקח “רק” 85MB מהזכרון. להגנתו של Word אני מוכן להניח שהוא באמת עושה משהו עם כל הזכרון הזה, אבל למה מנהל חלונות צריך 120 מגה ? עוד חצי שעה של המתנה והצלחתי להגיע למסך הגדרות המראה של חלונות וביטלתי את Aero – מנהל החלונות ירד מייד ל-3 MB ונשאר שם. כן – מ-120 ל-3.

טוב, אני לא יכול לסיים תלונה על חלונות בלי להראות מה המתחרים עושים, אז זהו – זה התוספת החדשה למנהל החלונות התלת מימדי של לינוקס, Comiz-Fusion (שרק כדי לסבר את האוזן, רץ בצורה סבירה למדי על פנטיום 4 ישן 1.5 GHz עם 512MB זכרון) :

Leave a Reply