שועל האש 3 בטא 2 שוחרר אתמול

הייתי חייב לכתוב פוסט קצר כי קצת ירדתי על השוא”ש בטא 1 במאמר הקודם, אז התרשמות ראשונה:

  • מסך הפתיחה ממש מגניב
  • שורת הכתובות עכשיו הרבה יותר טובה מבבטא 1, ושם היא היתה שיפור לעומת מה שהיה קודם. עכשיו זה פשוט ממשק חיפוש נוח בהיסטוריה ובסימניות בצורה משולבת לחלוטין.
  • לגבי כל הרטינות שלי על צריכת זכרון ויציבות: הבטות של השוא”ש הרבה יותר יציבות והרבה פחות צורכות זכרון מאשר גרסה 2
  • רוב ההרחבות לשוא”ש, וחמור מזה – כל ההרחבות שאני ממש צריך כמו Firebug – עדיין לא עובדות
  • כרגע – ולדעתי זה רק בגלל שאני משתמש בגרסאות של מוזילה וברגע שהפצות הלינוקס יתחילו להפיץ את השוא”ש החדש זה יסתדר – השוא”ש לא ממש אוהב לינוקס. ספציפית מוזילה זנחו את רוב האייקונים הפרטיים שלהם והתחילו להשתמש באלה של GTK לכל מה שרלוונטי, אבל מאיזו סיבה שלא ברורה לי הוא בוחר את האייקונים ברירת מחדל שהם האייקונים הישנים ולא טנגו כמו שהם התכוונו. זה נראה ממש רע. חמור מזה, כשפותחים קישור בשוא”ש מתוכנה חיצונית, החלון של השוא”ש קופץ לשולחן העבודה הנוכחי. זה ממש מעצבן וזכור לי היתה כזאת בעיה בעבר ונראה לי שהיא נפתרה בהפצות.

3 Responses to “שועל האש 3 בטא 2 שוחרר אתמול”

  1. תומר:

    להזכירך, מדובר בגירסת בטא בלבד. נושא ההרחבות יפתר בגירסה הסופית או ברגע שמפתחי ההרחבות יראו לנכון לאפשר את ההרחבות שלהם.

  2. Eran:

    האם יש לך משהו להגיד על זה?
    http://www.pcworld.com/article/id,140997-pg,1/article.html

  3. Guss:

    כן – כרגיל המון מהומה על לא מאומה. כן, יש בעיה מסוימת, אבל לא – זה לא בעיה יחודית לפיירפוקס: אותה “בעיה” קיימת בכל דפדפן: כשעושים HTTP Authentication קופץ דיאלוג אישור שבו מופיע השם של האתר, וכל אתר יכול לקרוא לעצמו “האתר המאובטח של גוגל שאושר על ידי הפנטגון” ואין על זה שום בדיקה מלבד השכל הישר של המשתמש.

    איך יודעים שזה שטויות:
    א) החוקר שפרסם את זה לא התייחס בכלל לעובדה שזו בעיה קיימת בכל הדפדפנים.
    ב) הוא לא דיווח למוזילה לפני שהוא פרסם את ה”בעיה”. בד”כ בעיות אבטחה נהוג להודיע קודם כל בצורה פרטית ללא פרסום כדי לתת הזדמנות לספק התוכנה להוציא תיקון לפני שמסכנים את כל קהל המשתמשים – אביב רף לא טרח לעשות את זה, כנראה כי הוא יודע שה”בעיה” היא מטופשת ויותר חשוב לו לקבל סקירה ב-PC World מאשר לעשות עבודה טובה.
    ג) הגרסה ה”חמורה” של הבעיה שבו אפשר לכאורה להציג דיאלוג סיסמה כאילו הוא הגיע מאתר מאובטח אמיתי עובדת רק עם טרחת לכבות ידנית את מניעת החלונות הקופצים – כתוצאה נורא נחמד להדגים את זה בסרט ב-You tube אבל זה לא באמת עובד בעולם האמיתי.

    ולראיה תבדוק פה, עם איזה דפדפן שבא לך – http://geek.co.il/scripts/spoof.php (זה לא יהיה כל כך מרשים אם לא תכבה מראש את מונע החלונות הקופצים שלך).

Leave a Reply