בעוד יום חדשות חלש…

ספקית האינטרנט הישראלי המוצלחת אקטקום נקנתה על ידי בזק בינלאומי. החדשות על מותה מוגזמות ומוקדמות, אבל הפאניקה מובנת:

אקטקום היא אחת מספקיות הגישה לאינטרנט הפרטיות היחידות שנשארו (והכי גדולה מבינהן – בכתבות ברשת על גודל המאורע מוזכרות עוד כמה ספקיות גישה פרטיות), ובכל מקרה – אין עוררין על מעמדה כספקית הגישה לאינטרנט המתקדמת והידידותית ביותר. אקטקום לא מספקים קוים מהירים יותר מכולם, אמינים יותר (חיבורי האינטרנט שלה חכורים מספקי אינטרנט אחרים) או זולים יותר, אבל אף אחד לא לוקח אותם בשרות לקוחות אדיב (שלא מנסה למכור לך קרח) ובתמיכה טכנית מקצועית ביותר – גם למי שאינו נמצא ב- 90% של משתמשי XP, וזו הסיבה שאני מוכן לשלם כ-15% יותר (מההצעות של המתחרים) תמורת התענוג להיות לקוח של אקטקום.

אז מה קורה עכשיו ? אקטקום מבשרת ללקוחותיה ששום דבר לא ישתנה. האם זה מעוגן במציאות ? לבזק בינלאומי פיתרונים, ואני עוד לא הולך לנטוש אבל צריך להשאר עם האצבע על הדופק: מיזוגים דומים בעבר הוכיחו שהכוונות הטובות נשארות בעיקר על הנייר.

4 Responses to “בעוד יום חדשות חלש…”

  1. ik:

    האם עכשיו אקטקום יצליחו לתת מחיר טוב, לא להילחם ברוחב הפס של הלקוחות שלהם כשהם מבצעים פעולות כדוגמת apt-get dist-upgrade יותר מפעמיים בשבוע, וישאירו את המקצועיות שלהם ?
    אם כן, אז מדובר בחדשות מצויינות.

    העניין הוא (שזו הסיבה העיקרית שעזבתי אותם), שהשירות ללקוח שלהם די לוקה לדעתי. כלומר המנכ”ל מכריח את כל הלקוחות להשתמש בחייגן, או שהם ישלמו הרבה יותר (משהו כמו 65% יותר מה15% שהזכרת, אם אני זוכר נכון מחישוב שעשיתי לפני שנתיים) על כך.

    בכל מקרה, פשוט צריך לראות לאן העניינים יתקדמו מכאן.

  2. Guss:

    המנכ”ל לא מכריח אף אחד באופן אישי.. טוב – באקטקום כנראה שכן, אמיר פילבצקי הוא די “Hands on” ;-). המדיניות של אקטקום, כמו של רוב ספקי האינטרנט בארץ היא להשתמש בחייגן על חיבורי כבלים אחרת יש להם בעיה של accountability לשימוש. באקטקום זה יותר חיוני מאצל ספקי שרות אחרים, מכיוון שיש להם מערכת שמנטרת את השימוש באינטרנט של הלקוחות על מנת לא לתת את המחיר הרגיל שלהם (שהוא כן די נמוך – בהשוואה לעלויות של אחזקת חיבור אינטרנט לעולם) ללקוחות שצריכת רוחב הפס שלהם מוגזמת – כמו אנשים שמורידים מספר סרטים באורך מלא ביום. מעל 25 GB לחודש הם דורשים תוספת תשלום, וזה לדעתי מוצדק לחלוטין! הבעיה היא שאין דרך (פשוטה) לבדוק את השימוש בקו של לקוחות DHCP על כבלים, ולכן אקטקום מניחים שמי שדורש DHCP הולך לעשות שימוש מוגזם ברוחב הפס של ספק האינטרנט ולכן דורשים את התשלום הנוסף בכל לקוחות ה-DHCP.

    אני אזכיר לך שרוב ספקי האינטרנט בארץ בכלל לא מוכנים לתת שירות DHCP על כבלים – עם או בלי תוספת תשלום. בקשר למחיר טוב – אקטקום אף פעם לא הציעו “מחיר טוב בהשוואה לחבילה דומה בבזק בינלאומי או נטוויז’ן” ואני לא חושב שהם צריכים לעשות זאת – אין שום דרך לחברת אינטנרט להיום רווחית במחיר של 30 ש”ח לחודש לחיבור פס רחב, וזו עובדה שנטוויז’ן כמו גם אינטרנט זהב מעולם לא היו חברות רווחיות.

  3. ik:

    כלומר עצם זה שאני כרגע מחובר באמצעות ברק ללא חייגן או תוספת תשלום, אומר כי הם מפסידים עלי כסף ?

    אני לא יודע כיצד זה כיום, אבל לא זכור לי בחוזה עם אקטקום שום שורה המדברת על שימוש נרחב ברוחב פס, כך שבתור *לקוח* אני לא רואה שום סיבה לחייב אותי בשום צורה או דרך עבור שימוש בחיבור אשר אמור להגיע (עד) מהירות מסויימת (כאשר אין לי בכלל הבטחה כי אגיע למהירות הזו). כך שעצם הבקשה לשלם יותר הינה שערוריתיית כאשר לקוח מביט על הדברים.

    השימוש ב DHCP הינו שימוש טבעי לטכנולוגיה של חיבור בכבלים. מדוע בתור *לקוח* אמור לעניין אותי העניין הטכני של accountability ? אני כמובן משל עבור האפשרות להתחבר לרשת הנקראת אינטרנט. מעולם לא ביקשתי שיתוף אודות הבעיות אשר החברה אמורה להתמודד איתם. במידה והם אינן מסוגלות לעמוד בדרישות של לתת לי חיבור שכזה, אין הן צריכות להציע חיבור שכזה.

    בתור אדם אשר לא מביט בתור לקוח על הדברים, אני כן מבין את הסיבות, אך עצם השימוש של “הפס הרחב” כפי שפורסם ע”י כל הספקים הגדולים (אינטרנט זהב, נטוויז’ן ובזק בינ”ל) למעשה טענו (בייחוד בהתחלה) כי עכשיו הלקוחות יכולים סוף כל סוף להוריד דברים שבאמצעות מודם טלפוני רגיל לא היו יכולים. מדוע כאשר אנשים מבצעים את מה שהפרסומות בזמנו טענו, פתאום הם צריכים לשלם יותר (ושוב מנקודת מבט של לקוח) ?!

    בגלל כל הדברים האלו, ישנו חוק הדורש “אמת בפרסום”. אי איזכור בחוזה אודות חיוב כאשר יש צורך לתת פס רחב יותר עבור אותו לקוח אומר בסופו של דבר, כי אסור לחייב לקוח בשימוש “יתר”.

  4. Guss:

    בתור לקוח אני חושב שמגיע לי מודם מוזהב, אבל מה לעשות – בזק לא חושבים כך. הגישה של “מגיע לי” היא ילדותית – מגיע לך רק מה שהספקים מוכנים להציע לך לאחר שהם עשו את החשבון מה הם יכולים להציע לך ומה יקר להם מדי. אם אתה חושב אחרת אתה מוזמן להקים ספק אינטרנט משלך.

    בקשר לחוזה – תבדוק את החוזה שוב: כתוב במפורש – גם בחוזה שלך מול ברק – שאתה מתחייב לא לעשות שימוש מוגזם ברוחב הפס המוגדר לך. מעט חוזים מגדירים במפורש מה נחשב “מוגזם” ובד”כ משאירים את זה סתום בכוונה. נטוויז’ן מגדירים את זה כ-5GB ואקטקום כ-25GB, אני לא יודע כמה בברק.

    בקשר לרוחב הפס: העובדה היא שרוב התעבורה היום באינטרנט היא דואר זבל וביטורנט. כדי לעמוד בדרישות של השימוש הזה, חברות התקשורת צריכות לשדרג את התשתיות שלהן, דבר שעולה הרבה כסף, הוצאות שמגולגלות בסופו של דבר על הצרכן בדמות העלאת עלויות התחברות. למה שאני – שלא שולח דואר זבל ולא מוריד טורנטים צריך לשלם על המשתמשים האחרים ? הפתרון הוא פשוט – וכל חברות האינטרנט נוהגות כך – מי שמוריד יותר מכך וכך גיגה בתים בחודש יצטרך לשלם יותר כדי ששאר הלקוחות לא יסבלו.

Leave a Reply