רובים בסרטים הוליוודים

אחד המשחקים שאני אוהב לשחק כשאני צופה בסרטי אקשן הוליוודיים זה “זהה את הרובה”. כמו אופנה עילית, יש רובים שהם אופנתיים בסרטים בתקופה מסוימת, בידי הטובים או בידי הרעים – כמו הקלצ’ניקוב המוכר בידי ה”ערבים הרעים” בשנות השמונים או הרובים המזרח אירופאים בשנות התשעים.

בסרט החדש עם קלייב אוון, Shoot’em Up (מתי בארץ?) יש כמה מרדפים מצויינים, ובאחד מהם רואים את אחד הרעים שולף מיקרו גליל:

ומאבד אותו מייד לטובת קלייב אוון:

אני לא בטוח, אבל אני חושב שזו הפעם הראשונה שהרובה הזה מתוצרת התע”ש מופיע בסרט, ואני חושב שהפעם הראשונה שנשק ישראלי מופיע בצד הרעים (עוזי לא נחשב – הקונוטציה שלו בארה”ב היא נשק של פושעים והוא לא מתקשר לישראל).

7 Responses to “רובים בסרטים הוליוודים”

  1. ik:

    ב CSI מיאמי היה גם את ה”רובה” המתקפל מתוצרת ישראל ששימש לביצוע פשעים D:

  2. Guss:

    רובה מתקפל ?

  3. ik:

    http://sleepless.blogs.com/george/Cornershot.jpeg
    זה לא בדיוק רובה, זה יותר אקדח, אבל כולם מתייחסים אליו כאל רובה

  4. Guss:

    אה, אני מכיר את זה – זה מתאם מצחיק לאקדח. המכשיר הוא תוצרת תע”ש ותיאורתית אתה אמור להתקין עליו אקדח יריחו אבל אני חושב שהוא יכול לקבל כל אקדח – לא רק ישראלי 😉

    ב-CSI הזכירו שהוא מתוצרת ישראל ?

  5. Eran:

    נכון, ה-Corner-Shot. הוא אמור להיות יכול לקבל כל סוג אקדח בפעם האחרונה שאני בדקתי. אני חושב שםה אמרו שם מתישהו את המילה ‘ישראל’ אבל אני לא חושב שהם אמרו ישירות שאנחנו מייצרים אותו.

    אבל הנה, עוד סיבה טובה ללכת לראות את Shoot’em Up.

    חוץ מזה, זה מזכיר לי, בגלל שגם אני אוהב את המשחק הזה וחשבתי לקטלג כמה פעמים, את Act of War – Direct Action. זה משחק טקטי חביב עם סיפור דווקא מעניין אבל זה לא חשוב כרגע. בהתחלה של המשחק, בסרטון שפותח את המשימה הראשונה רואים יחידה ששומרת על מבנה כלשהו ולרגע נותנים תקריב לנשקים שלהם ורואים שזה תבור. והמשחק הזה לא נורא חדש. ראיתי את זה לפני שראיתי תבור מבצעי.

  6. Guss:

    אני לא יודע כמה התבור מבצעי בארץ (רכש במטבע מקומי הוא בעייתי בצה”ל) אני אישית לא ראיתי אף תבור ביחידה מבצעית במקומות שבהם אני משרת, למרות שלפני כמה ימים ראיתי חייל הולך ברחוב בהרצליה ונדמה היה לי שיש לו תבור קצר ביד (אבל קשה היה לדעת באמת כי ראיתי אותו בחטף וזה היה נשק מאוד קצר שברובו הוסתר מאחורי היד של החייל).

  7. Eran:

    מה שרציתי להגיד זה שאני כבר ראיתי תבור (אצל מישהו בתחנת אוטובוס בעפולה) מקרוב ובזמן אמת. הדברים האלה כבר מבצעיים היום ומלפני שנה לפחות. אבל אני חושב שרק יחידות מסויומות או רק גבעתי מקבלים אותם כרגע.

Leave a Reply