מילואים – אימון קיץ

חזרתי ממילואים ביום רביעי וכרגיל יש את אלבום התמונות בגלריה, אז גשו לראות – יש הרבה תמונות של חול 🙂

התקנתי למצלמה שלי את קיט המפתחים של קנון – CDHK, וצילמתי קצת תמונות RAW באימון. אחרי קצת עבודה עם UFRaw על המחשב, אפשר לסחוט עוד קצת איכות מהתמונות, למרות שבהשוואה ל-JPG שהמצלמה מייצרת אין הבדל מהותי (מה שנחמד זה כשהקנון שומרת RAW היא גם שומרת במקביל את ה-JPG הרגיל כך שקל להשוות בין מה שהאלגוריתמים של קנון מייצרים למה שעיבוד ה-RAW של dcraw וחברים מייצר, ואני חייב לציין שקנון עושים עבודה מצוינת).

מה שכן, תמונת RAW (עם 16 ביט עומק צבע) מאפשרת לשחק עם הבהירות של הצילום כך שכשמצלמים תמונה עם חלקים בהירים מאוד וכהים מאוד אני יכול לרנדר מאותה תמונת RAW שתי תמונות – אחת שמציגה את האזורים הבהירים של התמונה ואחת ש”מוסיפה חשיפה” ומציגה את האזורים הכהים – ואז לאחד ביניהם עם GIMP – הנה דוגמה קצת קיצונית:

אני לא עובד בדיוק לפי המדריך למעלה:

  • אחרי שיש לי את שתי התמונות בשתי שכבות שונות, ואחרי שהתאמתי את המיקום שלהן (בד”כ לא צריך לעשות יותר מדי עבודה כי אלו שני רנדורים של אותו מקור)
  • אני מסמן את האזור שאני רוצה לחשוף (אם אני מתחיל עם התמונה הכהה יותר למעלה, אז אני פשוט משתמש בכלי הסימון האוטומטי לבחור את כל האזורים השחורים)
  • מפעיל Mask על השכבה העליונה וממלא את האזור המסומן ב”שקיפות” (אפשר לקצר את התהליך על ידי כך שבדיאלוג ה-Mask בוחרים להפעיל את השקיפות על “Selection”).
  • עכשיו רק צריך לעשות blend יותר יפה בין האזור השקוף שדרכו רואים את התמונה הבהירה לאזור העמום שמראה את התמונה העליונה. כלי ה-Smudge מאוד יעיל פה, אבל זה המקום שגם אני מצטער שאין לי Tablet כי זה מאוד מעייף ולא מספיק מדויק עם עכבר

יש לי עוד הרבה ללמוד בתחום, אבל אני מאוד מרוצה מה-CDHK רק חבל שכל פעם שאני רוצה להשתמש בו צריך לעשות תהליך מיידע של הפעלת העדכון – אי אפשר פשוט להדליק את המצלמה ולהתחיל לצלם. כמו כן כרטיס ה-512MB שיש לי במצלמה לא באמת מספיק לצילום כמות רצינית של תמונות RAW כך שאני צריך לחשוב פעמיים עם אני רוצה להפעיל RAW או לחסוך מקום להמשך.

4 Responses to “מילואים – אימון קיץ”

  1. Nightwish:

    Good photos!!!, I continue to looking for good places in France;-)

  2. Guss:

    תודה. אהבת? ספר לחבר’ה 🙂

  3. Drazick:

    A real HDR must be developed using two different exposures.
    At this method you get a result which is just like Shadows / Highlights in Photoshop.

  4. Guss:

    אני לא עושה בדיוק HDR, אלא פשוט משתמש בעבודה שה-RAW של קנון מקודד רמות בהירות ב-16 ביט – פי 256 יותר מאשר תמונה רגילה – כדי ל”דמות” כאילו יש באמת שתי חשיפות שונות.

    נסיונות שעשיתי בעבר עם HDR לא עלו יפה, יתכן בגלל שהשתמשתי בחשיפות של 8 ביט. אני אחזור לנסות HDR בעתיד עם ה-CDHK, אבל צריך בשביל זה חצובה טובה ואני יותר צלם של “שלוף” – אני לא נוטה להעמיד צילומים.

Leave a Reply