ממשקי מגע ב-iPhone – פוסט גנוב

“גנוב” למעלה בגלל שקראתי את הפוסט על הצעת ממשק המגע להעתק/הדבק של חברת Proximi בבלוג של זיו קיטרו והתחלתי להגיב ואז החלטתי שיש לי יותר מדי לכתוב וכבר אני יכול לגנוב את זה לטובת פוסט בבלוג שלי (שהייתי רוצה שהיה לי יותר מה לכתוב בו 😉 ). אז – זיו, אני מתנצל מראש ואני אבין אם תחליט לשנוא אותי לנצח.

זיו קיטרו הציג וידאו המתאר הצעת ממשק מגע למשתמש, ב-iPhone של חברת Apple, המאפשר העתקה, גזירה והדבקה של טקסט (והאמת, אפילו לא ידעתי שאין את האופציה הזאת ב-iPhone). אני לא הולך לשים את הוידאו כאן – גשו לאתר של זיו המקושר למעלה.

יש בהצעה השקעה לא מבוטלת בתכנון ובמחשבה על ממשקי משתמש אחידים ושימושיים וההשתלבות שלהם בממשק הרגיל של ה-iPhone, ואני לא מזלזל באף אחד מהדברים שמוצעים, אבל…

הקונספט של ללחוץ ולהחזיק במקום כפתור ימני בממשקי מגע הוא ישן כמו ממשקי מגע בערך (שגם אותם אפל לא המציאו), והוא מיושם בהצלחה במגוון מערכות, יתכן שהפופולארית ביניהן היא Windows Mobile של מיקרוסופט (שגם הם לא המציאו את הקונספט הזה). בנוסף, המכניזם של קליק-וחצי 1 קיים בממשקי מגע מאז תחילת הזמן (בערך) כדי לציין גרירה (בחירת טקסט היא סוג של גרירה) – לפני 12 שנה השתמשתי במחשב שולחני עם לוח מגע, במקום עכבר, שהשתמש בטכניקה הזאת כדי לגרור חלונות, לבחור ולפעול על דברים שנבחרו.

עם כל הכבוד לאפל ול-slickness של האימפלמנטציה שלהם, ואני בהחלט חושב שהממשקים שהם מציגים לעולם הם בד”כ הטובים מסוגם, אני מרגיש שיש איזו שהיא תפיסה בקרב Apple fanboys שכל דבר שאפל עושים הם המציאו ואין שום מתן של קרדיט על רעיונות ישנים יותר למפתחים הראשונים שלהם – ע”ע הוידאו הנ”ל שמציג לחץ-והחזק כאיזו המצאה גאונית, בלי לתת קרדיט לממשק המגע הנפוץ ביותר בעולם היום -Windows Mobile , המשתמש באותו מכניזם בדיוק.

ואם אני אקפוץ בחזרה לנושא המקורי – סימון והעתקה – במסגרת מלחמת “Anything you can do I can do better” שאני מנהל עם עדת חובבי ה-iPhone במשרד, טלפון המגע שבו אני משתמש – Sony Ericsson P1i – מכיל יכולת העתקה והדבקה, פשוט על ידי שימוש בכפתור התפריט שקיים בממשק הרגיל – פשוט מסמנים טקסט בצורה הרגילה ואז לוחצים על “עוד”->”ערוך”->”העתק” ואותו הדבר בשביל להדביק. אני חושב שמקשי ריבוי-משימות כמו שנוקיה הציגו לעולם באמצע שנות התשעים, לפני כמעט 15 שנה, הם רעיון גאוני וההגירה שלהם לתוך ממשק המגע היא הגיונית, טריוויאלית, וטוב מזה – קלה לגילוי 2 ואינטואיטיבית לשימוש בצורה שאף ממשק תנועות (Gestures) לא יכול להשיג.

  1. לחץ, שחרר, לחץ והחזק[]
  2. discoverability היא תכונה חשובה מאין כמוה לממשקי משתמש, יתכן ואפילו יותר מנוחות ואינטואיטיביות – תמיד יש לזכור: משתמשים לא קוראים את המדריך למשתמש[]

Leave a Reply