מתכון – מרק סלרי וקולוראבי

סתם התחשק לי מרק הערב, ואין שום קשר לכך שחורף. בד”כ אני עושה משהו על בסיס אבקת מרק מוכן אבל הפעם לא התחשק לי, אז הנה משהו שהמצאתי:
למה ? כי היה לי סלרי וקולוראבי במקרר ואם לא הייתי עושה איתם משהו הם היו נזרקים לפח בקרוב. שימו לב שההכנה יכולה לקחת הרבה זמן – אפילו שעתיים.

שלב ראשון:

  • לקלף קולוראבי – מספיק כדי למלא סיר בינוני, אבל לזכור להשאיר מקום לסלרי. אם הקלוראבי גדול אז כדאי לחתוך לחצי לפני ששמים בסיר – זה גם כדי שהם יסתדרו בסיר יותר טוב וגם כדי שהם יתבשלו יותר מהר.
  • לפרק ראש סלרי לגבעולים, לנקות ולהוריד להם את העלים ולזרוק לסיר. אולי יהיה צריך לחתוך אותם לחצי כדי שיכנסו. אני ממליץ לשמור חלק מהעלים – אני אוהב להוסיף אותם למרק לקראת הסוף כדי שיהיה בו קצת עלים.

עכשיו יש למלא את הסיר במים ולהרתיח (אני בד”כ מרתיח מים בקומקום תוך כדי ההכנה של הירקות ואז ממלא במים רותחים. זה קצת מקצר את התהליך). להשאיר את הסיר על אש בינונית עד שהקולוראבי רך כמו תפוחי אדמה שמכינים לפירה. זה יכול לקחת המון זמן כי הקולוראבי יותר קשה מתפוח אדמה. לשים לב שלא מתאדים יותר מדי מים מהסיר ולהוסיף אם צריך (כדאי להוסיף מים מורתחים מראש כדי שלא להאיט עוד את זמן הבישול).

בזמן שהקולורבי רותח, נבחר כמה ירקות מעניינים – לדוגמה, בצל, גמבה, קישוא – נחתוך לקוביות ונזרוק לקלחת עם קצת שמן על אש קטנה שיתאדו (לזכור לכסות את הקלחת). להם יקח הרבה פחות זמן אז כדאי לשים עליהם עין ולערבב אותם מדי פעם. כשהם מוכנים – הווה אומר רכים ועוד שניה מתחילים להשחים – אפשר לכבות את הגז ולהשאיר אותם בצד עד שהקולוראבי מוכן.

כשהקולוראבי מוכן, לכבות את האש ולרוקן חלק מהמים מהסיר – נגיד כחצי, ובעזרת מטחנת יד חשמלית לטחון את הקולראבי והסלרי למשחה. אני בד”כ במצבים כאלה אוהב להשאיר כמה חלקים לא טחונים כדי שיהיה מעניין במרק, אבל הפעם לא עשיתי את זה.

בסוף לזרוק פנימה את הירקות המאודים, לתבל (אני מוסיף טימין, מלח שום ופלפל לבן – קצת, כדי שלא יפריע לקרן), ולמלא מחדש במים רותחים, אבל לא יותר מדי – זה אמור להיות מרק מאוד סמיך. עכשיו להדליק את האש שוב, להביא את המרק לרתיחה ולהנמיך עד שהמרק רק מבעבע קלות. להשאיר את המרק כך כעשר דקות כדי שכל הטעמים יתערבבו – כדאי לטעום מדי פעם ולתקן את התיבול עם צריך, וזהו – המרק מוכן.

זה אחד המתכונים הכי ארוכים (מבחינת זמן) שעשיתי, רק בגלל שלקולוראבי לוקח נצח קטן להתרכך מספיק, אבל בינתיים זה שווה את זה.

בתאבון.

5 Responses to “מתכון – מרק סלרי וקולוראבי”

  1. meira:

    אני אנסה ואדווח לך מה אומרים האחים שלך על זה.
    כדי לקצר את התהליך אפשר לבשל את הקולרבי במיקרו עד שהוא יוכל להתבשל יחד עם שאר הירקות, בעלי הסלרי אני משתמשת במקום פטרוזילה לדעתי טעים יותר.

    • רינה שנהב:

      …..אז מיקרו זה ממש לא בריא ולא צריך–התבשל תוך 30 דקות. לאחר הריסוק העברתי דרך מסננת{ עוצרת את סיבי הסלרי}.לאחר תיבול וכיבוי האש הוספתי מעט חמאה.מ ע ד ן אמיתי.

      • Oded:

        להוסיף חמאה נשמע רעיון מצוין – אני אנסה את זה (כשהטבעונית לא מסתכלת 😉 ). בקשר למסננת – אני לא יודע, זה נשמע כמו עבודה…

  2. meira:

    יש תמונות של אילן וסיון מניו זילנד בדף של אילן ב- my photo

  3. Oded:

    אני מסכים לגמרי – עלי סלרי יותר מוצלחים בתור “עלים ירוקים במרק”, אבל קרן אוהבת פטרוזיליה (למרות שהיא אוהבת פטרוזיליה רק במרק)..

Leave a Reply