Archive for October, 2007

חנויות מוזיקה ישראליות באינטרנט

אני מניח שזה ממש לא חדשות, אבל פתאום גיליתי עוד חנות מוזיקה חוקית באינטרנט – imusic.

כמו songs.co.il של NMC גם imusic נותנים להוריד קבצי MP3 בלי DRM ושטויות (איזה מזל שאקו”ם לא מספיק מתוחכמים כדי לדרוש את זה) וכמו Songs.co.il, גם ב-imusic המבחר רחוק מלספק – רק ש-imusic לא מפחדים להתהדר בכותרת “כל השירים שבאינטרנט”.

זה לא שאי אפשר לקנות שירים בעברית באינטרנט – רק אי אפשר את מה שאני רוצה.

נ.ב. – כשמורידים שירים ב-imusic הם יורדים כקובץ ששמו השם הפרטי של האומן, ובלי סיומת – מה הקטע ?

אפל משחררת את לאופרד

ארוע חשוב, אולי, אבל בד”כ דבר כזה לא יקבל פוקוס בבלוג שלי, לולא רשימת התכונות החדשות1 ב-Mac OS X 10.5, מערכת ההפעלה החדשה של אפל.

מי שיסתכל בעיון בעמוד (אין קישור ישיר, אני מצטער – תלחצו על הקישור שלמעלה) ימצא לקראת הסוף את קטגוריית “UNIX”, תחתיה יש כל מיני דברים חדשים בלאופרד -חלקם לא ממש קשורים ישירות ל-UNIX, אבל לא נורא – אבל הפריט הראשון בקטגוריה מאוד מעניין, ואני מצטט:

UNIX® Certification

Mac OS X is now a fully certified UNIX operating system, conforming to both the Single UNIX Specification (SUSv3) and POSIX 1003.1. Deploy Leopard in environments that demand full UNIX conformance and enjoy expanded support for open standards popular in the UNIX community such as the OASIS Open Document Format (ODF) or ECMA’s Office XML

מעבר לעובדה שאפשר לפתוח דיון לא קצר בנושא האם סתם “UNIX Certification” מספיקה למערכת הפעלה שרוצה להשתלב בסביבת יוניקס ארגונית מלאה (וראה ערך פרוייקט פרוייקט אינדיאנה של סאן שמטרתו לגרום לסולאריס להרגיש כמו לינוקס כדי לפנות לפלח השוק הכי גדול היום של התקנות UNIX: לינוקס2 ), יש לשים לב להערה הקטנה שמסתתרת לה בסוף הפסקה:

אליבע דה-אפל, Microsoft “Open” Office XML הוא תקן פתוח – ומוזר עוד יותר – תקן UNIX פתוח…

  1. מעל 300! אם להאמין לרשימה של אפל. לא ספרתי []
  2. ולהזכירכם, למקרה ששכחנו, לינוקס אינה סוג של UNIX []

איך אומרים בעברית Netiquette?

נושא שבאמת מטריד אותי בכמה חודשים האחרונים1 זה הנושא של הגינות באינטרנט ו/או באמצעי תקשורת טכנולוגיים. נראה שרק בגלל שאנשים יכולים לתקשר שלא פנים מול פנים גורם להם לשכוח שבצד השני יש בן אדם, ואולי זו רק ישראליות מכוערת רגילה.

דוגמאות יש למכביר, וכנראה שאעלה עוד כמה על הכתב בהמשך, אבל בינתיים רק תרשו לי להפנות את קוראיי ל-rant של שחר שמש בנושא בקשת אישור קריאה אוטומטי בדואר אלקטרוני, שדי מסכם (ומרחיב) את דעותיי בנושא.

  1. יתכן ובגלל שאני חשוף למשתמשי חלונות יותר מדי בזמן האחרון, אך יתכן שגם זה סתם תרוץ []

מה זה web 2.0

כמעט1 כבר הגענו ל-web 3.0, אבל אנשים עדיין לא בטוחים מה זה web 2.0. כששואלים אותי, אני מאמץ את ההגדרה של טים אוריילי (שהרי בגדול הוא המציא את המונח), אבל הדעות חלוקות ויש חפיפה גדולה בין הגדרות שונות.

בכל מקרה, הנה סרט וידאו ישן יחסית שמצאתי מחדש שמסביר יפה מאוד את הרעיונות של web 2.0 :

  1. רק עוד 10 שנים בערך []