Archive for June, 2009

כולם אוהבים אפוקליפסה טובה

הנה דבר שצץ לי לאחרונה באוסף רסס – עוד דיון על פיצוץ אוכלוסין. אני לא יכול להתכחש לבעיה שהוא מדבר עליה, וההצגה שלו של הבעיה היא בהחלט מוצלחת (בקצרה: בחידה הידועה על חיידקים/תולעים/יצורים המכפילים את עצמם וממלאים מיכל בשעה, חמש דקות לפני השעה היעודה רק 3% מהשטח מלא – שאר 97% נגמרים בחמש הדקות האחרונות).

גם הפתרון שלו – בקרת אוכלוסין על ידי מניפולציה גנטית של בני אדם – לא מופרח לחלוטין לדעתי. אם כי פתרון שנראה לי הרבה יותר סביר בהתחשב בקהל היעד הוא מלחמה לא קונבנציונאלית עם הרבה מאוד הרוגים אזרחיים. עוד כל מיני אנשים שדיברתי איתם חושבים שזה רעיון טוב – מי בעד אפוקליפסה, לא עכשיו, אולי בעוד 5-10 שנים?

Embrace, Cripple and Extinguish

Back to the lost cause of document interoperability (I just love lost causes): as you may or may not remember1, back in 2008 – almost exactly 1 year ago, after the OOXML fiasco – I wrote a tirade about how Microsoft can attack the (really) open OpenDocument Format by botching their implementation of it in MS-Office 2007 SP2.

Well, guess what – they did botch that and while Rob Weir takes a Hanlon’s razor view on this, I can only say: “Told you“.

(more…)

  1. probably not as no one commented on the original article []

הכי מקלדת בשבילי

מי שעיין בתמונות שהעליתי לאתר לאלבום מרץ 2009, אולי שם לב לתמונות של שולחן העבודה שלי במשרד ולמקלדת המאוד שחורה שמונחת שם. כן, אני מחריש אותה מאז מרץ שאז הפתיע אותי אדם (או בכינוי הנוכחי – “הבוס”) אם האביזר האופנתי הנ”ל1:

(more…)

  1. מה, שחור זה תמיד באופנה []

למה בלוג?

אחי מסביר למה הוא כותב בלוג, והתחלתי להגיב אבל חשבתי שאולי מגיע פה הסבר יותר רציני:

כמו שערן אומר – אני לא כאן כדי להיות מפורסם או להרוויח הרבה כסף. אני לא חושב שאי פעם השלתי את עצמי שהבלוג הזה יהיה פופולארי אפילו ברמה של כותבים בבלוגוספרה הישראלית, אבל אני בכל זאת משתדל לכתוב (יש תקופות טובות יותר ויש תקופות פחות טובות, אני עומד על בסה”כ כ-300 רשומות).

הסיבה שלי היא קצת אוטוביוגרפית – אני חושב ועושה הרבה דברים שנראים לי חשובים, וחבל לי שהם יעלמו: אם היה לי רעיון מעניין אני רוצה לדבר עליו ושזה לא יעלם שעה אחר כך. אם הייתי במקום ונהניתי בו, זה נחמד לחזור ולקרוא על זה ולהזכר.

זה בעצם היומן שלא כתבתי אף פעם, ואני טכנולוג – אם לכתוב יומן אז רק ברשת. וכבונוס יש גם תגובות ודיונים – אני תמיד שמח לשמוע מאנשים שאני לא מכיר או שלא דיברתי איתם כבר הרבה זמן.

יותר תמונות!

אני מתנצל על השתיקה בחודש האחרון, יש לי המון דברים לכתוב, אבל לא ממש זמן לעשות את זה. אני די עמוס בעבודה וכשאני חוזר הביתה אני רק רוצה לנוח ולהתנתק מהמחשב – לא חשבתי שזה יקרה אף פעם – אבל בשבועיים האחרונים לא ממש פתחתי מחשב בבית.

בכל מקרה, מצאתי אתמול זמן לסדר קצת תמונות וסידרתי אלבומים מהחצי שנה האחרונה:

אני אספר על עוד דברים שקורים, בהמשך כשיהיה לי זמן.