Archive for August, 2008

הטרוניה השבועית

לא כתבתי כבר הרבה זמן, בעיקר בגלל לחץ בעבודה אבל גם בגלל המילואים שהתחלתי ביום שני (עכשיו אני בחופש קצר מהמילואים), ויש לי כמה דברים שרציתי להוריד מהלב, אבל קודם כל הטרוניה:

למה, לעזאזל, למה?

ברשת בתי הקפה ארקפה התחילו לפני לא הרבה זמן (שנה, שנתיים אני חושב) במין טרנד בריאותי שכזה: מעבר לחלב דל השומן שתמיד יש, כל הכריכים ושאר האוכל שנמכר במקום (מלבד העוגות כמובן) קיבלו ציביון “בריאותי”, כשספצפית זה מתבטא בד”כ בכך שאת כל הלחם החליפו ללחם דגנים מלא (הלחם החום חסר הטעם שאפשר למצוא משובצים בתוכו כל מיני גרעינים של דברים לא מזוהים). נגיד שזה הגיוני וסביר כשאתה אוכל כריך של חסה ונבטים, אבל למה, for crying out loud, לשים “לחם בריאות” בכריך בייקון ביצה ומיונז ?!?

קניתי אחד כזה בדרך למילואים והוא היה יכול להיות ממש טעים אם הוא היה מגיע בתוך לחם נורמלי.

והטיפ של השבוע: כשאתם מעורבים בתאונת דרכים, תמיד כדאי לצלם את הרכב השני – זה יעשה את היום לסוכן הביטוח שלכם, ואתם תמיד רוצים לשמור על סוכן הביטוח שלכם שמח. למדתי את זה כבר לפני כמה שנים, אבל תמיד כדאי לזכור.

Some interesting web statistics

In my work, I recently got to have a look (and run some statistics) on a world-class major web site (I’m not going to disclose the name, and if you know what I’m talking about then please don’t mention it in the comments – I’m not allowed to talk about it and so can’t you).

As I though it would be mighty interesting to find out what the normal internet users out there are using – not just “on my very technical and geek oriented web site I have 70% Firefox users on Linux” – here goes nothing.

(more…)

SEO – The Web’s Cargo Cult

I’ve been dealing a bit in the last couple of months with some SEO related issues: several of my company’s clients have wanted us to provide a complementary service where we use our knowledge of their content to provide an internal page map for the purpose of Search Engine Optimization.

The problem is, that no two “SEO Consultants” will agree on how to best present such links1 for Google’s consumption – everyone has their own wacky idea on what links will be harvested by a search engine and the kinds of magic that Google can weave to ignore “bad links” – this is all reminding me of some strange cargo cult.

(more…)

  1. Which brings to mind Arthur C. Clarke’s 4th law: “For every expert there is an equal and opposite expert.” []

ממשקי מגע ב-iPhone – פוסט גנוב

“גנוב” למעלה בגלל שקראתי את הפוסט על הצעת ממשק המגע להעתק/הדבק של חברת Proximi בבלוג של זיו קיטרו והתחלתי להגיב ואז החלטתי שיש לי יותר מדי לכתוב וכבר אני יכול לגנוב את זה לטובת פוסט בבלוג שלי (שהייתי רוצה שהיה לי יותר מה לכתוב בו 😉 ). אז – זיו, אני מתנצל מראש ואני אבין אם תחליט לשנוא אותי לנצח.

זיו קיטרו הציג וידאו המתאר הצעת ממשק מגע למשתמש, ב-iPhone של חברת Apple, המאפשר העתקה, גזירה והדבקה של טקסט (והאמת, אפילו לא ידעתי שאין את האופציה הזאת ב-iPhone). אני לא הולך לשים את הוידאו כאן – גשו לאתר של זיו המקושר למעלה.

יש בהצעה השקעה לא מבוטלת בתכנון ובמחשבה על ממשקי משתמש אחידים ושימושיים וההשתלבות שלהם בממשק הרגיל של ה-iPhone, ואני לא מזלזל באף אחד מהדברים שמוצעים, אבל… (more…)

פניני קוד

מדי פעם יוצא לי לתחזק התקנת PHP Nuke ממש ישנה, ואני כל פעם מופתע מחדש מה”איכות” של הקוד: PHP Nuke הוא הדוגמה לכל מה שגרוע ב-PHP – זו טכנולוגיה לא רעה שהביאה את תכנות ה-Web להמוני אנשים שלא היתה להם דרך אחרת להתחיל, אבל זה גם הצד הרע שלה – PHP הביאה את התכנות להמוני אנשים שאין להם מושג בתכנות ואז אתה מקבל דברים כמו קוד שמביא פריטים מעץ הירארכי בעזרת הפונקציות GetKids ו-GetBabies (שקוראות אחת לשניה בלולאה), או את הקוד המבריק הזה:
(more…)